راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری)

0

خودروی سدان یا سواری چی بخریم؟ این پرسشی است که قصد داریم در این راهنمای خرید خودروی سدان (یا سواری) به آن پاسخ دهیم؛ پرسشی که بی‌شک ذهن شما را هم با خود درگیر کرده و در هیاهوی بازار خودروی ایران و شرایط اقتصادی موجود و برداشته شدن قیمت‌ها از سایت‌های خرید و فروش، یافتن پاسخی برای آن چندان راحت نباشد.

یک چرخ یا جستجوی آنلاین در بازار خودرو نشان می‌دهد که دیگر با ۲۰۰ میلیون تومان هم نمی‌شود خودرویی شایسته و درخور توجه خرید. در حال حاضر، که تورم سر به فلک کشیده تومان به تومان پول‌تان باارزش‌تر شده است. چطور؟ خب طبیعی است. اینقدر فشار به بازار زیاد است که خودروها مدام گران و گران‌تر می‌شوند و فاصله‌ها بین دو محصول به صورت مداوم در حال بیشتر شدن است.

حال اگر بتوانید در حین خرید خودروی سدان کمی دقت به خرج دهید و سراغ مدل‌هایی بروید که خریداران کمتر از آنها سراغی می‌گیرند، شاید نتیجه بهتری از خرید خود می‌گیرید و با پول کمتر، گزینه بهتر را انتخاب کنید. برخی می‌گویند شاید بهتر است مدتی برای خرید خودرو صبر کنید، بلکه تغییراتی در نظام جهانی صورت بگیرد و این آشفته بازار دوباره به حالت قبل برگردد. برخی هم معتقدند که اگر امروز خرید کنید، فردا سود کرده‌اید.

در هر صورت، ما هم از آینده بازار خودرو بی‌خبریم اما اگر در شرایط فعلی قصد خرید خودروی سدان داری، ما خودروهای پیش‌رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دنا معمولی - راهنمای خرید خودروی سدان

دنا معمولی – مدل ۱۳۹۹

قیمت : حدود ۳۱۰ میلیون تومان

دنا خودروی خوب و معقولی است. از هر نظر برای خانواده‌های متوسط ایرانی که به دنبال خرید خودروی سدان هستند، یک گزینه کم‌نظیر است و دلیل آن صندوق بار بزرگ، اتاقی با گنجایش پنج سرنشین بزرگسال و سواری به نسبت راحت است. این خودرو با وجود داشتن طرح بهتر و امکانات بیشتر، تقریبا همان هزینه نگهداری سمند و پژو ۴۰۵ را دارد و هماهنگی خوب موتور و گیربکس هم در ایجاد حسی خوشایند هنگام شتابگیری موثر است.

در کل نباید تصور کرد این ۱۵۰ هزار نفری که در پنج سال گذشته برای انواع و اقسام مدل‌های دنا پول واریز کرده‌اند، انتخابی اشتباه داشته‌اند. هرچند که دنا بی‌نقص نیست و عیوبی مانند طراحی و کیفیت ساخت و عایق‌بندی نامناسب دارد، اما با همه این موارد باز هم گزینه مناسبی برای خانواده‌ها است.

شما می‌توانید هم‌اکنون برای خرید و فروش دنا و اطلاع از آخرین قیمت آن به بخش آگهی‌های سایت دیوار مراجعه کنید.

کیا سراتو آپشنال - راهنمای خرید خودروی سدان

کیا سراتو آپشنال – مدل ۱۳۹۸

قیمت: حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک سدان کوچک شهری موفق در سگمنت C که سایپا توانست در دوره مونتاژ آن موفقیت بزرگی را تجربه کرده و حدود ۹۰ هزار دستگاه از آن را تولید کند. این خودرو که ابتدا به صورت وارداتی با بازار ایران آشنا شد، در یک دوره زمانی هفت ساله یکی از محبوب‌ترین خودروهای این رده بود و حضور مزدا ۳، تویوتا کورولا و هیوندای النترا نتوانست مانعی بر سر راه موفقیتش باشد.

نسخه آپشنال این خودرو هم که امروزه در بازار در نسخه صفر کیلومتر وجود دارد، یکی از محبوب‌ترین خودروهای این رده طی چند وقت اخیر است. طراحی زیبا و موتور نیرومند و امکانات رفاهی خوب و ایمنی مناسب از جمله مزایای این سدان کره‌ای است؛ هرچند که سیستم تعلیق خشکی دارد و شاید بتوان گفت کیفیت کلی‌اش از مزدا ۳ پایین تر است.

در هر صورت اگر به دنبال خرید خودروی سدان هستید، خرید کیا سراتو می‌تواند یکی از انتخابی مناسب و رضایت‌بخش باشد.

بسترن B30

بسترن B30 – مدل ۱۳۹۸

قیمت: حدود ۵۵۰ میلیون تومان

بسترن B30 جزو معدود خودروهای چینی ارزشمند است که در نسخه صفر ارزش خرید دارد. پیشتر در مطلب راهنمای خرید خودروی چینی به عنوان انتخابی خوب بسترن را معرفی کرده بودیم.

با اینکه طرح کلی خودرو لوکس نیست اما ابدا دمده یا نافرم هم نیست و حتی خوشایند است؛ البته گفتنی است که ظاهر کابین واقعا قدیمی و دمده است و امکانات اندک هم این وضعیت را بدتر می‌کند و اما وقتی می‌دانیم که ایمنی این خودرو با متر چینی‌ها پنج ستاره است و سازنده در ساخت بسترن از پلتفرم فولکس و دانش روز کمک گرفته، کمی خیال‌مان راحت می‌شود.

تجربه خریداران هم تایید می‌کند که بسترن B30 اتومات به‌رغم برخی عیوب سدانی مناسب و نداشتن تهویه دستی مناسب برای استفاده روزمره است. کیفیت ساخت خوب، ایمنی بالا و کابین جادار از مزایای این خودرو است.

برای مشاهده آگهی‌های خرید و فروش بسترن B30 می‌توانید به بخش خودروی سایت دیوار مراجعه کنید.

میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی لنسر تیپ ۴ – مدل ۲۰۱۸

قیمت: حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

شاید مهجورترین عضو کلاس سدان‌های سگمنت C همین لنسر، محصول میتسوبیشی باشد. خودرویی اسپرت با روحیات جوان‌پسند که تعادل و پایداری آن زبانزد است و به لطف موتور کوچک و چابکش هیجان رانندگی بالایی دارد و لنسر البته فقط مناسب رانندگی نیست! در سفر هم راحت است و برخلاف ظاهر ساده و اقتصادی و کابین قدیمی‌ای که دارد، خیلی لرزش و کوبش ندارد.

البته که امکاناتش به اندازه کیا سراتو یا ام‌جی ۶ نیست ولی قطعا دوام بالاتری که دارد در بلندمدت به سود مشتریانش تمام خواهد شد. لنسر گرچه بازار خرید و فروش چندان داغی ندارد، اما بی‌شک خودرو بسیار جذابی است و گزینه خوبی برای خرید خودروی سدان محسوب می‌شود.

شما می‌توانید برای مشاهده آگهی‌های خرید و فروش میتسوبیشی لنسر و اطلاع از قیمت آن کافی است که به بخش خودروی سایت دیوار مراجعه کنید.

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت مونتاژی – مدل ۱۳۹۸

قیمت: حدود ۱ میلیارد تومان

هیوندای اکسنت،‌ یکی از گمنام‌ترین خودروهای گروه که در نسخه کارکرده یا نو به شدت مورد پسند بانوان و افراد محافظه‌کار در خرید خودرو است. دلیل این موضوع به ذات اقتصادی اکسنت برمی‌گردد که برای جولان دادن ساخته نشده اما اگر اهل سواری با یک خودرو رام و آرام باشید و از سدانی که می‌خرید انتظار نمایش‌هایی در حد ب‌ام‌و M5 نداشته باشید، اکسنت می‌تواند تا سال‌ها خودرو اول خانواده باشد بدون اینکه ذره‌ای شما را آزار دهد.

این خودروی کره‌ای ایمن که ابعادی در حد یک تندر ۹۰ دارد، در این نسل جزو پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ هیوندای و یکی از بهترین گزینه‌های خانواده‌ها برای خرید خودروی سدان بود. شاید اکسنت عملکر فنی ضعیف‌تری نسبت به سایر محصولات هیوندای داشته باشد، اما کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی خوب و مصرف سوخت پایینش شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای مشاهده آگهی‌های خرید و فروش هیوندای اکسنت و اطلاع از قیمت آن کافی است که به بخش خودروی سایت دیوار مراجعه کنید.

مزدا ۳

مزدا ۳ – مدل ۱۳۹۸

قیمت: حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

بهترین انتخاب گروه در این مقطع همین خودرو پرفروش ژاپنی است که هم جذاب است هم سریع و اسورت و هم فروشش در بازار به راحتی آب خوردن است و البته سواری خوبی هم دارد.

مزدا ۳ جزو آن دسته محصولاتی است که خیلی کم به شکل دست دوم و کارکرده در بازار پیدا می‌شود. دلیل این موضوع مصرف پایین سوخت و کیفیت خوب مونتاژ آن است که باعث سهولت رانندگی آن می‌شود.

این خودرو تقریبا به جز دردسر اندک در خصوص جلوبندی و کمبود فضای پا در عقب مشکل جدی دیگری ندارد و وجود آپشن‌های متعدد رفاهی قابل نصب، خریدش را به نسبت کیا سراتو و هیوندای الانترا در اولویت قرار می‌دهد.

شما هم‌اکنون برای مشاهده آگهی‌های خرید و فروش مزدا ۳ می‌توانید به بخش خودروی سایت دیوار مراجعه کنید.

خرید خودروی سدان؛ آخر چی بخریم؟

با بالا رفتن قیمت خودروها، قطعا خرید خودرو برای قشر متوسط جامعه سخت‌تر شده و این افراد برای خرید سدان‌های داخلی مانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس و سمند باید بیشتر از ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کنند. با این حال، ما سعی کردیم در این راهنما و کلاس خودرو، بهترین گزینه‌ها را معرفی کنیم.

اگر قیمت‌ خودروهای موجود در این راهنما به نظرتان بالا است و توانایی خرید این خودروها را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم دو مطلب با ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ و راهنمای خرید خودرو ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را مطالعه کنید. شاید بد نباشد نگاهی هم به مطلب با ۳۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ هم داشته باشید.

در هر صورت ما هم امیدواریم که روزی برسد که بازار خودروی کشور از این وضعیت آشفته رها شود. همین موضوع برای ما کافیست. ما مدت‌هاست که عطای وجود یک بازار رقابتی و سالم را به لقایش بخشیده‌ایم. همین که از این وضع آشفته رها شویم برایمان کافیست.

در هر صورت امیدواریم که این راهنمای خرید خودروی سدان توانسته باشد اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظرتان جای چه خودرویی در این راهنمای خرید خالیست؟ نظرات و تجربیاتتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.