نکات کلیدی که قبل از خرید مبل کلاسیک باید بدانید

0

دنیای مبلمان سال‌هاست که بر اساس سلیقه مخاطبان تنوع زیادی پیدا کرده است. اما هر چقدر هم که متنوع باشد، اصل ساخت مبل کلاسیک به اروپای قرن ۱۷ بازمی‌گردد. این مدل مبل، طراحی روم و یونان باستان است که در هر کشوری بسته به سلیقه مخاطبان شکل متفاوت‌تری به خود گرفته است.

اصل اسم این نوع مبل هم برگرفته از واژه لاتینی کلاسیکوس (Classicus) است. اما این روزها مبل کلاسیک بیشتر به مبل‌هایی اطلاق می‌شود که قدری با طراحی قدیمی‌تر همراه است، البته لزوماً نمی‌توان گفت که مبلی قدیمی است. دسته‌های منبت‌کاری شده در کنار ظاهر کلاسیکی که این نوع مبل دارد، باعث شده تا به عنوان مبل کلاسیک شناخته شود.

ویژگی‌های مبل کلاسیک

اما اگر بخواهیم قدری درباره ویژگی‌های مبل کلاسیک صحبت کنیم، باید به ظرافت محصول و چوب باکیفیتی اشاره کنیم که در ساخت این نوع مبل استفاده می‌شود. در این نوع مبل منبت‌کاری در دسته‌ها و قسمت بالای تکیه‌گاه دیده می‌شود. درعین‌حال، به‌طور ویژه‌ای به جزئیات آن توجه شده است.

از دیگر ویژگی‌های مبل کلاسیک، طراحی و فرم آن است. منبت‌کاری‌ها هماهنگی کاملی با تاج و دسته‌ها دارد و یک طراحی ساده، مینیمال و کلاسیک را رقم می‌زند. شاید در ظاهر تصور کنید که طراحی این نوع مبل شباهت‌هایی به مبل سلطنتی دارد. اما مبل کلاسیک، ساده‌تر از دیگر مبل‌ها و درعین‌حال به‌گونه‌ای است که سال‌های سال از مد نمی‌افتد. 

انواع مبل کلاسیک

  • یک مدل دیگر از انواع مبل کلاسیک، مبل کلاسیک صدفی است که بیشتر از چوب گردو برای تولید آن استفاده می‌شود و به‌همین‌خاطر استحکام خوبی دارد. بیشتر به‌این‌خاطر به آن صدفی می‌گویند که رنگ مصرفی برای ظاهر آن، سفید صدفی است.
  • اگر جزء آن دسته از افراد باشید که علاقه به مبل کلاسیک با رنگ‌های خنثی دارند، در این‌صورت  مبل کلاسیک مدل فرانسوی را انتخاب کنید. مبلمان کلاسیک فرانسوی با قیمت مختلفی عرضه می‌شود که به تعداد اجزا، رنگ و سایز آن متفاوت خواهد بود.

اصطلاحات رایج در خرید مبل کلاسیک

به‌دلیل تنوع بالایی که انواع مبل کلاسیک دارد، آگاهی از برخی اصطلاح‌های رایج مربوط به آن ضروری است. 

  • اولین اصطلاح، کلاف است که در مورد مبل‌های دیگر هم وجود دارد. وقتی صحبت از کلاف می‌شود، منظور همان جنس بدنه و اسکلت مبل است که برای مبل کلاسیک، از چوب راش است.
  • کلاف دوبل اصطلاح دیگری است که مربوط به چارچوب مبل بوده و روشی است با استفاده از آن می‌توان طول عمر مبل را بالا برد. در حقیقت اگر هنگام خرید، مبلی با کلاف دوبل بخرید، طول عمر مبل شما بیشتر خواهد بود.
  • منبت‌کاری هم اصطلاح دیگری است که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم. در واقع همان نقش‌ها و کنده‌کاری‌های روی چوب و ظاهر مبل است که بیشتر در قسمت دسته و بالای تکیه‌گاه دیده می‌شود.
  • نکته دیگر این است که هنگام خرید احتمالا به شما اسم مبل استیل یا مبل سلطنتی را بگویند. اما تنها تفاوت آن‌ها که باید به آن توجه کرد، ساده بودن طراحی مبل کلاسیک نسبت به انواع دیگر است.

مبل دو نفره کلاسیک - راهنمای خرید مبل کلاسیک

راهنمای خرید مبل کلاسیک

اگر انتخاب شما برای خرید مبلمان، مبل کلاسیک است، باید هنگام خرید به برخی نکات مهم توجه کنید. اولین مساله کیفیت مواد اولیه محصول و کیفیت ساخت آن است که می‌تواند عمر مبل خریداری شده را بالا یا پایین ببرد. خوب به ظاهر آن دقت کنید تا زدگی، خوردگی و ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف آن دیده نشود.

انواع چوب مبل کلاسیک

کلاف یا بدنه مبل کلاسیک بیشتر از چوب چنار، گردو، راش یا نراد ساخته می‌شود که ماندگاری بالایی دارد. کلاف مبل کلاسیک به‌دلیل ظرافت و منبت‌کاری‌هایی که ظاهر مبل دارد، می‌تواند از شکل چوب‌ ساخته شود. این نکته را هم درنظر داشته باشید که هر چقدر رنگ چوب تیره‌تر باشد، دوام بیشتری هم خواهد داشت. در ادامه تمام مواردی که در خرید مبلمان کلاسیک مهم است را بررسی می‌کنیم.

بهترین پارچه مبل کلاسیک

اما حالا که قدری از ویژگی‌های مبل کلاسیک گفتیم، بد نیست که اشاره‌ای هم به رنگ و پارچه مبل کلاسیک داشته باشیم. معمولا برای این نوع مبل از چند جنس خاص پارچه مثل پارچه مخمل، پارچه چرم یا گل‌دار و طرح‌دار استفاده می‌شود. پارچه مخمل مبل شما را جلوه خاصی می‌بخشد و دکوراسیون خانه شما را جلوه می‌دهد.

 یکی از خوبی‌های پارچه مخمل این است که با هر رنگی این قابلیت را دارد که با دکوراسیون شما هماهنگ شود. اما این نکته قابل تامل را هم دارد که شست‌وشوی آن قدری سخت‌تر و البته پارچه‌ای گران است. اگر قصد خرید مبل کلاسیک با پارچه مخمل را دارید باید به این نکات توجه داشته باشید.

انواع پارچه مبل کلاسیک

  • گزینه دیگر، پارچه چرم است. این نوع پارچه به‌راحتی قابل تمیز کردن است و جلوه زیادی به دکوراسیون شما می‌دهد. البته که چرم هم مثل دیگر جنس‌های پارچه، روش‌های مشخصی برای نگهداری دارد و باید نسبت به آن آگاه باشید. 
  • اما اگر علاقه‌ای به پارچه مخمل یا چرم ندارید، گزینه دیگری هم برایتان وجود دارد.
  • پارچه گل‌دار یا طرح‌دار برای آن دسته از افرادی که علاقه به دکوراسیون ساده دارند، گزینه مناسب‌تری است. البته این پارچه سخت‌تر از گزینه‌های دیگر امکان هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون را دارد و بهتر است در رنگ پارچه این نکته را لحاظ کنید.

بهترین رنگ مبلمان کلاسیک

اما رنگ پارچه‌ها به‌طور کلی باید چطور باشد؟ این مسئله به‌طور کامل به سلیقه شما بستگی دارد. هر مدل و جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید، این نکته را در خاطر داشته باشید که رنگ آن باید هماهنگ با دکوراسیون خانه شما و دیگر وسایلی باشد که قرار است با مبلمان خود هماهنگ کنید.

پس اگر بخواهیم در یک کلام نتیجه‌گیری کنیم که مبل کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد، باید به سادگی، مینیمال بودن و شیک بودن آن اشاره کنیم که باعث می‌شود گزینه خوبی برای خانه‌های مدرن امروزی باشد.

قیمت‌ مبل کلاسیک

قیمت مبل کلاسیک به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جنس و مدل کلاف گرفته تا جنس پارچه و انواع چوب به‌کار‌رفته در آن. نکته مهم این است که برای خرید مبل کلاسیک به قیمت مناسب، آن را از فروشگاه‌های معتبر و نقاطی از شهر خریداری کنید که تنوع بیشتری به شما می‌دهد. 

در مجموع به این مسئله دقت کنید که مبل کلاسیک، مناسب برای دکوراسیون‌های ساده و مدرن است. باید هنگام هماهنگی آن با دیگر وسایل خانه، به هماهنگی میان رنگ مبل با دیگر وسایل هم دقت کنید.

مبل شزلون استیل صورتی - راهنمای خرید مبل کلاسیک

بهترین مدل‌های مبل کلاسیک

مبل کلاسیک انواع مختلفی دارد و بسته به اینکه سلیقه شما چطور باشد، گزینه‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید.

  • یکی از انواع مبل کلاسیک، مبل کلاسیک راحتی است. این نوع مبل همان‌طور که از اسمش پیداست، راحت‌تر از دیگر مدل‌های مبل کلاسیک است و امکان استفاده بیشتری را در طول زمان به شما می‌دهد، چرا که در حین زیبایی، راحت است.
  • اما شاید سلیقه شما به شکلی باشد که سادگی را برای دکوراسیون بیشتر دوست داشته باشید، مبل کلاسیک ساده را انتخاب کنید. این نوع مبل ظاهری ساده‌تر دارد و معمولاً با رنگ‌های خنثی همراه است که امکان هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون را به شما می‌دهد.
  • مبل کلاسیک ترکیه دیگر گزینه‌ای است که برای خرید مبل کلاسیک پیش روی شماست. تفاوت آن با دیگر مدل‌ها تنها در ترک بودن آن است که به اعتقاد برخی مشتریان، استحکام بیشتری هم دارد.
  • مبل کلاسیک چوبی هم برای آن دسته از افرادی مناسب است که علاقه به دکوراسیون با طرح چوب دارند. اگر این مدل مبل کلاسیک را انتخاب می‌کنید، به رنگ و جنس پارچه و هماهنگی آن با چوب و رنگ آن، دقت کنید. 
  • مبل کلاسیک لهستانی یکی دیگر از انواع مبل کلاسیک است که از طرح‌هایی با حالت منحنی در آن استفاده شده است. نشیمنگاه این مبل نسبت به دیگر مبل‌ها کوچک‌تر است و پارچه طرح‌دار معمولا برای این بخش مبل انتخاب می‌شود. این نوع مبل در مجموع فضای کمتری را در خانه اشغال می‌کند و به‌راحتی می‌توان آن را در دکوراسیون خانه به شکل‌های مختلف قرار داد.

ست مبل کلاسیک

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که در خرید مبل کلاسیک، باید ست کامل بخرید یا خیر؟ این مساله در درجه اول به فضای مورد‌نظر برای قرار گرفتن مبل کلاسیک بستگی دارد و بعد هم به قرینگی مبل‌ها. شاید خرید ست کامل ۷ تا ۹ نفره برای برخی خانه‌ها مناسب باشدِ اما در برخی موارد هم، کافی است قرینه بودن قرارگرفتن جای مبل را رعایت کنید تا با کمترین هزینه و بدون نیاز به خرید ست کامل، دکوراسیون زیبایی داشته باشید.

چیدمان مبل کلاسیک در منزل

پاسخ به این سوال به‌طور کامل به فضای خانه شما و کاربری مدنظرتان برای مبل بستگی دارد. لازم است که قبل از خرید فضای مشخصی را برای قرارگرفتن مبل کلاسیک درنظر بگیرید. این فضا ممکن است محل کار یا اتاق‌نشیمن خانه شما باشد. بسته به اینکه قصد شما از خرید مبل کلاسیک چیست، فضای قرار گرفتن مبل کلاسیک هم متفاوت خواهد بود.

برای دیدن آگهی‌های مبل در دیوار کلیک کنید

مبل کلاسیک کاناپه دونفره - راهنمای خرید مبل کلاسیک

در این راهنمای خرید مبل کلاسیک هر آنچه فکر می‌کردیم درز مان انتخاب یک سرویس مناسب نیاز دارید، برایتان آوردیم. اگر شما هم در خرید مبلمان تجربه‌ای دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

آگهی‌های مبلمان را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.