برنامه ایران خودرو برای ارتقای کیفی خودروها اعلام شد

0

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از پیشرفت و بهبود کیفیت تمام محصولات در سال گذشته و از برنامه ایران خودرو برای ارتقای کیفی خودروها در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ایران‌خودرو با افزودن ۱ ستاره کیفی به محصول سمند، تولید محصول پارس سایت خراسان با ۳ ستاره، آغاز تولید دنا پلاس توربودستی با ۴ ستاره و تولید اولین خودروی تمام‌ایرانی با ۵ ستاره کیفی در سال گذشته، توانست اهداف خود در زمینه ارتقای کیفیت محصولات را محقق کند و همین مسیر را در سال جاری نیز با تعریف پروژه‌های بهبود ارتقای کیفیت محصولات ادامه دهد.

هیچ‌کدام از محصولات سواری ایران‌خودرو در سطح کیفی تک ستاره نیستند. این شرکت با دارابودن ۵ محصول چهار ستاره، ۶ محصول سه ستاره و ۶ محصول دو ستاره در بین خودروسازان داخلی از لحاظ کیفیت محصول برتر است.

در سال ۱۴۰۰ برنامه ایران خودرو برای ارتقای کیفی خودروها و نقشه راه فرآیند داخلی‌سازی قطعات با مشارکت قطعه‌سازان توانمند داخلی و همچنین با ترکیب قطعه‌سازان کوچک در قالب شرکت‌های هلدینگ، با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت. همچنین در راستای مانع‌زدایی‌، با تأمین مواداولیه مناسب، قطعات و مجموعه‌های باکیفیت و همچنین با اجرای فرآیند تضمین کیفیت سازندگان در تکوین قطعات جدید، تلاش‌ها در راستای ارتقای کیفیت در حوزه تأمین و چابک‌سازی فرآیند تأییدیه قطعات صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: آیا قیمت خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۰ تغییری خواهد کرد؟

برنامه ایران خودرو برای ارتقای کیفی خودروها اعلام شد

بر طبق برنامه ایران خودرو برای ارتقای کیفی خودروها ، این خودروساز افزایش رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات‌پس‌ازفروش را با جدیت دنبال می‌کند. بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی و موتور ازجمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات است که در سال جاری اجرایی خواهد شد. همچنین ۲۸۳ برنامه بهبود زیرساختی و ۶۲ پروژه بهبود کیفیت برای محصولات و مجموعه‌ها برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: استفاده از خودروهای قاچاق در مناطق آزاد

نظرسنجی‌ها و رضایت‌مندی مشتریان یکی از معیارهای بهبود کیفیت محصولات خودروسازان است. به همین خاطر با اجرای برنامه‌های نظرسنجی، میزان رضایت‌‌مندی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات‌فروش و پس‌ازفروش اندازه‌گیری می‌شود.

از سوی دیگر، این خودروساز بزرگ کشور در شرایط تحریم و کرونای سال گذشته، توانست سطح کیفی محصولات خود را به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۸ ارتقا دهد.

در سال گذشته، شاخص‌های رضایتمندی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات‌پس‌ازفروش ایران‌خودرو ۴ درصد بیشتر از متوسط صنعت قرار داشته است. این شرکت در ارزیابی صورت‌گرفته از رضایت مشتریان در خدمات‌پس‌ازفروش، با اختلاف ۵ امتیازی، در صدر جدول رده‌بندی خودروسازان داخلی در این شاخص قرار دارد.

گروه صنعتی ایران‌‌خودرو برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را برای ارتقا و تحول کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو باتکیه‌بر توانمندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، برای اجرا تدارک دیده است که تحقق این امر سبب بهبود کیفیت محصولات و درنهایت رضایت مشتریان خواهد شد.

***

شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.