مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما

رقابت با حریف‌هایی نیمه‌لوکس

0

برخلاف دهه‌های گذشته، خودروهای سدان، فروش به‌نسبت کمی را تجربه کردند. دلیل این موضوع افزایش محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در بازارهای جهانی است. در میان این خودروهای لوکس و شاسی‌بلند، ما به بررسی و مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه لکسوس ES 250

کمپانی‌های سازنده برای فروش خودروهای خود، باید وارد یک جنگ تمام‌عیار شوند. خودروهای تولیدی آن‌ها باید تا دندان به انواع امکانات مسلح باشد تا در بازار بی‌رحم این روزها حرفی برای گفتن داشته باشند. لکسوس ES 250 از این قاعده مستثنا نیست و رقبای قدری دارد که برای به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار باید با آنها رقابت کند.

مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان
لکسوس ES 250 از نمای روبه‌رو

مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان

رنو تلیسمان سدان نیمه‌لوکس و خانوادگیِ ساخت شرکت رنو است که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. اولین چیزی که در مواجهه با رنو تلیسمان جلب‌توجه می‌کند، طراحی زیبا و منحصربه‌فرد آن است. طراحی این خودرو بسیار چشم‌نواز است و ایرادگرفتن از آن کار سختی است.

داخل کابین طراحی خوبی دارد و جنس متریال به‌کاررفته مرغوب است و در این زمینه، تفاوت خاصی با لکسوس ندارد. صندوق‌عقب تلیسمان ۶۰۸ لیتر ظرفیت دارد و با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب به ۱۰۲۲ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. رنو تلیسمان در مقایسه لکسوس ES 250 فضای بیشتری را ارائه می‌کند.

قلب تپنده رنو تلیسمان یک پیشرانه ۱٫۶لیتری ۴ سیلندر است که سیستم توربوشارژ آن را تغذیه می‌کند. این پیشرانه می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ را تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۷٫۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. با این تفاسیر، رنو تلیسمان در مقایسه لکسوس ES 250 با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۹٫۶ ثانیه برنده میدان خواهد بود.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی تلیسمان در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵٫۶۵ لیتر است که این عدد در لکسوس به ۸ لیتر افزایش می‌یابد. رنو تلیسمان به یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است که عملکرد بی‌نقصی دارد. در طرف دیگر، لکسوس از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. رنو تلیسمان در اردیبهشت ۹۸ با قیمتی در حدود ۷۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو ۵۰۸

مقایسه لکسوس ES 250 با هیوندای سوناتا LF
نمای داخلی لکسوس ES 250

مقایسه لکسوس ES 250 با هیوندای سوناتا LF

از هیوندای سوناتا LF در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان نسل هفتم سوناتا رونمایی شد. این خودرو سدان نیمه‌لوکس ازنظر طراحی از برادر بزرگ‌تر خود YF  بهره گرفته است. این نسل تغییرات زیادی را به خود دیده است و نتیجه این تغییرات هیوندای سوناتا LF را به یک سدان زیبا تبدیل کرده است. هیوندای در بخش طراحی کابین خوب عمل کرده است، اگرچه در برابر رقیب ژاپنی خود در پله پایین‌تری قرار دارد.

سوناتا LF  در بازار ایران با یک موتور ۲٫۴لیتری ۴ سیلندر عرضه می‌شود که قادر است ۱۷۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور ۴۰۰۰ تولید کند و آن را به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد. سوناتا در ۹٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه لکسوس ES 250 تفاوت خاصی ندارد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۸٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که باز هم با لکسوس تفاوت معناداری ندارد. شاید بتوان نکات مثبت هیوندای را در امکانات فراوان و قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا خلاصه کرد. سوناتا LF در اردیبهشت ۹۸ با قیمت حدودی ۷۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان در بازار حضور داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF

مقایسه لکسوس ES 250 با کیا اپتیما
نمای پشتی لکسوس ES 250

مقایسه لکسوس ES 250 با کیا اپتیما

کیا اپتیما یکی از محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی در بازار ایران است. اپتیما چهره‌ای جذاب و جسور دارد و به همین خاطر موردتوجه جوانان واقع شده است. طراحی داخلی این خودرو شیک و زیبا است. این خودروی محبوب کره‌ای به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۴لیتری مجهز است که حداکثر توان تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و می‌تواند به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اپتیما را در ۸٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ بنابراین در مقایسه لکسوس ES 250 اندکی سریع‌تر است.

مصرف سوخت ترکیبی اپتیما ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که حدود ۲ لیتر بیشتر از لکسوس است. در بخش امکانات رفاهی دو خودرو شرایط مشابه‌ای دارند؛ بااین‌حال اپتیما در مدل‌های مختلف و با آپشن‌های متنوعی در بازار وجود دارد و قیمت آن در اردیبهشت ۹۸ در حدود ۸۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان بر اساس مدل و آپشن متغیر است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه لکسوس ES 250 است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش لکسوس ES 250 را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.