مشخصات پیکاپ جدید شرکت مپنا

0

پیکاپ جدید شرکت مپنا با بدنه خودروهای چینی اما با ظاهری آمریکایی به‌زودی وارد بازار خودرو ایران می‌شود. گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتى است مشتمل بر گروه مپنا به‌عنوان شرکت مادر، به‌همراه شرکت‌هاى متعدد تخصصى تابعه و وابسته به آن که در زمینه مهندسى، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتى، نیروگاه‌هاى انرژى تجدیدپذیر، تأسیسات تولید هم‌زمان برق و حرارت، تأسیسات تولید هم‌زمان برق و شیرین‌‌سازى آب، مهندسى، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت و گاز در خشکى و دریا و مهندسى و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهدارى در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌هاى یادشده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

در تیر ماه ۱۳۹۹ بود که گروه صنعتی مپنا اعلام کرد که از طریق شرکت مکو که زیرمجموعه مستقیم آن‌ها است، وارد فاز عملیاتی تولید خودرو و به‌خصوص خودروهای الکتریکی خواهد شد. پس از رونمایی مدل برقی‌شده خودرو پژو ۴۰۵، چند روز پیش اولین مدل پیکاپ جدید شرکت مپنا، خودرویی برقی، معرفی شد.

این خودرو براساس ترکیبی از پلت‌فرم و بدنه خودرو چینی و قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است. ظاهر خودرو شباهت فوق‌العاده زیادی به خودروهای آمریکایی از برند فورد و جیپ دارد که در صورت عرضه به بازار، برای مخاطبین ایرانی جذاب خواهد بود.

پیکاپ جدید شرکت مپنا از برند چینی ناشناخته Kawei است. این پیکاپ در دو مدل Kawei K1 با موتور درون‌سوز و Kawei EV7 با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه می‌شود. پیکاپ الکتریکی Kawei EV7 در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده است و هنوز مشخص نیست که آیا نسخه معرفی‌شده توسط مپنا با مشخصات مشابه به تولید می‌رسد یا تفاوتی بین پیکاپ مپنا و Kawei EV7 وجود دارد؛ هرچند امکان وجود تفاوت بین این دو خودرو چندان محتمل نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیکاپ KMC T8 بر روی خط تولید قرار گرفت

جدول مشخصات فنی پیکاپ برفی مپنا

مشخصات پیکاپ جدید شرکت مپنا
جدول مشخصات خودرو پیکاپ برقی

ظرفیت باتری‌های پیکاپ برقی مکو ۴۸٫۶ کیلووات ساعت است. MAPEV-2 با این ظرفیت باتری‌ها می‌تواند حدود ۳۱۲ کیلومتر را با هر بار شارژ بپیماید. بیشینه سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و گویا نسخه پایه آن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۱٫۵ ثانیه ثبت می‌کند. بدیهی است که باتوجه‌به ویژگی‌های ساختاری این پیکاپ، نسخه ۴ چرخ محرک آن هم قابل‌سفارش خواهد بود.

موتور الکتریکی نصب‌شده پیکاپ الکتریکی مپنا حداکثر ۷۰/۱۲۰ کیلووات قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. کارشناسان وخبرنگاران داخلی این اعداد را در بررسی‌های فنی این خودرو موردسنجش قرار دادند.

یکی دیگر از ویژگی‌های پیکاپ جدید شرکت مپنا استفاده از سامانه بازیافت انرژی در هنگام ترمزگیری و شتاب منفی است. در بحث ویژگی‌های فنی MAPEV-V2 گفته می‌شود که در یک سیکل رانندگی شهری با این خودروی برقی، ترمزگیری‌های رایج حدود ۱۰ کیلومتر به ظرفیت پیمایش این خودرو می‌افزاید. همچنین در سراشیبی جاده‌ای، میزان بازیافت انرژی می تواند تا ۲۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش بیشتر را برای این پیکاپ شاسی مستقل فراهم کند.

بیشتر بخوانید: تولید خودروی آریا و رونمایی از اطلس سایپا در بهار ۱۴۰۰

ابعاد و اندازه پیکاپ برقی مپنا به‌ترتیب عبارتند از:‌ ۵۶۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۰۵ میلی‌متر ارتفاع. فاصله بین دو محور کاوی EV7 نیز برابر با ۳۵۰۰ میلی‌متر است و فضای بار نسبتا بزرگی دارد. مطابق اطلاعات موجود در کاتالوگ پیکاپ جدید شرکت مپنا، می‌تواند باری به وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند. وزن خالص این پیکاپ ۲۲۳۰ کیلوگرم عنوان شده که با حداکثر بار، این مقدار وزن به ۳۲۳۰ کیلوگرم می‌رسد.

پیکاپ جدید شرکت مپنا دارای دو کیسه هوا، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، ترمز ABS، EBD، سامانه بازیافت انرژی ترمز، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، نمایشگر لمسی، اینترنت اشیاء، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، سنسور پارک و دوربین عقب، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، آینه حساس به نور، دوربین ثبت وقایع، سیستم قفل چرخ اتوماتیک، سیستم انتقال قدرت با قابلیت تنظیم الکترونیکی و … بوده است. احتمال دارد که در آینده نسخه‌های کامل‌تری از خودروی برقی مپنا به بازار معرفی شود. هنوز زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار مشخص نشده است.

مشخصات پیکاپ جدید شرکت مپنا

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.