مقایسه مازراتی گرن توریسمو S با ب‌ام‌و ۶۴۰i و مرسدس بنز SL500

هیولای دوست‌داشتنی

0

مازراتی گرن توریسمو S خودرویی در کلاس «اس سگمنت» است که در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ در کشور ایتالیا تولید شده است. این خودرو به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین خودروهای حاضر در ایران به شمار می‌آید که البته مشتریان خاص خود را دارد و مانند سایر کشورها خودرویی برای عموم محسوب نمی‌شود. در این مقاله، ما به مقایسه مازراتی گرن توریسمو S با ب‌ام‌و ۶۴۰i و مرسدس بنز SL500 می‌پردازیم. 

مقدمه‌ای بر مقایسه مازراتی گرن توریسمو S

مازراتی گرن توریسمو S خودرویی بسیار قدرتمند، کم‌نظیر، زیبا و لوکس است که دارای موتور بنزینی ۸ سیلندر خورجینی V شکل، ۳۲ سوپاپ با گنجایش ۴۲۲۴ سی‌سی است که در دور موتور ۷۱۰۰ در دقیقه می‌تواند ۴۳۵ اسب‌ بخار نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز در دور موتور ۴۷۵۰ در دقیقه ۴۹۰ نیوتن‌متر است. همچنین گیربکس این مازراتی اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ دنده است.

طول مازراتی گرن توریسمو ۴۸۸۱، عرض آن ۱۹۱۵، ارتفاعش ۱۳۵۳ میلی‌متر است. حداکثر سرعتی که برای مازراتی گرن توریسمو S با ۱۸۸۰ کیلوگرم وزن اعلام شده، ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت است و حدود ۵ ثانیه نیز طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. ظرفیت باک این خودرو ۸۶ لیتر است. مازراتی گرن توریسمو S در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مقدمه‌ای بر مقایسه مازراتی گرن توریسمو S
مازراتی گرن توریسمو S از نمای روبه‌رو

مازراتی گرن توریسمو S در مجموع استاندارد محیط زیست یورو ۵ را کسب کرده است. این وسیله نقلیه ایتالیایی ۴ عدد کیسه هوای ایمنی شامل جلو، زانویی، جانبی و پرده‌ای دارد. مازراتی گرن توریسمو S همچنین دارای سیستم ABS ،EPB ،MSP ،ASR ،EBD ،ASR و MSR است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضدسرقت، قفل و بازکردن درها بدون کلید، ستون جمع‌شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم دزدگیر به‌همراه آژیر، کاپوت فعال در هنگام تصادف، قدرت کمکی الکتروهیدرولیکی به‌همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت اشاره کرد.

مقایسه مازراتی گرن توریسمو S با ب‌ام‌و ۶۴۰i 

ب‌ام‌و ۶۴۰i نسل جدید بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ در مدل‌های مختلف تولید و با ورود محدود به ایران با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد. این خودرو نیز مانند نسل قبلی‌اش دارای سواری نرمی است و از طراحی ظاهری و داخلی لوکس و فوق‌العاده شیک سود می‌برد.

موتور ب‌ام‌و ۶۴۰i موتوری خطی شیب‌دار ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ به گنجایش ۲۹۷۹ سی‌سی است که حداکثر قدرتش به ۳۲۰ اسب‌ بخار در دور موتور ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ در دقیقه می‌رسد. گشتاور این خودرو نیز ۴۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۳۰۰ تا ۴۵۰۰ در دقیقه است. از این حیث دارای موتوری ضعیف‌تر در مقایسه مازراتی گرن توریسمو S است.

مقایسه مازراتی گرن توریسمو S با ب‌ام‌و 640i 
نمای داخلی مازراتی گرن توریسمو S

حداکثر سرعت ب‌ام‌و ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک این خودرو گنجایش ۷۰ لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت این خودروی آلمانی ۷٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. ب‌ام‌و ۶۴۰i با ۱۹۱۵ کیلوگرم وزن، ۳۵ کیلوگرم از مازراتی گرن توریسمو S سنگین‎‌تر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این وسیله‌نقلیه ۶ ثانیه اعلام شده است.

با این وضع باید بگوییم که ب‌ام‌و ۶۴۰i در مقایسه با مازراتی گرن توریسمو S کندتر است. ب‌ام‌و ۶۴۰i دارای ۶ کیسه هوای ایمنی شامل ۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی و ۲ عدد زانویی است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد.

مقایسه مازراتی گرن توریسمو S با مرسدس بنز SL500

مرسدس بنز SL500 بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تولید شده است. این خودرو در ایران مشتریان خاص خودش را دارد و به‌دلیل قیمت بسیار زیادش به‌طبع هر کسی سراغ آن نرفته است. موتور مرسدس بنز SL500 هشت سیلندر خورجینی V شکل ۳۲ سوپاپ با گنجایش ۴۶۶۳ سی‌سی است که حداکثر قدرت آن در دور موتور ۵۲۵۰ در دقیقه به ۴۳۵ اسب‌ بخار می‌رسد.

در مقایسه با مازراتی گرن توریسمو S این وضعیت مشابه است. حداکثر گشتاور نیز ۷۰۰ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ در دقیقه است.

مقایسه مازراتی گرن توریسمو S با مرسدس بنز SL500
نمای پشت مازراتی گرن توریسمو S

از نظر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، این خودرو دقیقاً مانند مازراتی گرن توریسمو S است، به‌طوری‌که این شتاب در مرسدس بنز SL500 نیز ۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو  ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

همچنین، باید بگوییم که این خودروی کلاس اس سگمنت با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن در مقایسه با مازراتی گرن توریسمو S حدود ۵۵ کیلوگرم سبک‌تر است. با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵، مصرف سوخت ترکیبی ۹٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و باک ۷۴ لیتری می‌توان گفت که مرسدس بنز SL500 از این حیث در مقایسه مازراتی گرن توریسمو S وضعیت بهتری دارد. درضمن این خودروی لوکس آلمانی مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی جلو، پرده‌ای و جانبی است.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات خوبی از مازراتی گرن توریسمو S در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین، شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش مازراتی گرن توریسمو S

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟  به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.