مرسدس بنز ویژن AVTR خودرویی با قابلیت خواندن ذهن راننده رونمایی شد

خواندن ذهن راننده

2

این روزها تلاش خودروسازان مختلف در راستای الکتریکی‌کردن خودروها و توسعه سیستم‌های خودران متمرکز شده است، اما مرسدس بنز تفکر دیگری دارد و به مسائل دیگری می‌اندیشد.

مدل مفهومی مرسدس بنز ویژن AVTR که به‌تازگی توسط این برند رونمایی شده است، رویکرد متفاوت بنز نسبت به رقبا را نشان می‌دهد؛ جایی که خودرو قادر است ذهن راننده را بخواند. سبک کلی مرسدس بنز ویژن شبیه به سدان‌های جمع و جور اسپرت طراحی شده است و ارتفاع کمی از سطح زمین دارد.

ازجمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی دیجیتالی اشاره کرد که هرکدام دارای ماژول‌های لنز هالوگرافیک است و با کمربند نوری این خودرو باعث ایجاد ترکیب‌های نوری تقریباً بدون محدودیتی می‌شود. نمای عقب این خودرو کاملاً نوآورانه است و از ۲۲۹ ستاره با نور جداگانه بهره می‌برد. جلوپنجره جایگاه ماتریکس نورانی متشکل از ۱۸۸ LED جداست که باعث می‌شود طرح‌های ۳ بعدی ایجاد شود.

مرسدس بنز ویژن AVTR اولین نسل از خودروهای کاملاً هوشمند این شرکت است که می‌تواند دستورات راننده را از ذهن او دریافت کند و عکس‌‌العمل نشان دهد؛ به‌عنوان مثال، وسیله‌نقلیه می‌تواند مقصدی را بخواند که در ذهن راننده قرار دارد و سپس به آنجا برود. تنظیم نورپردازی محیط یا تغییر فرکانس رادیو توسط خواندن ذهن راننده نیز از دیگر توانایی‌های این خودرو است.

استفاده از فناوری‌های دوست‌دار محیط‌‌‌‌‌زیست در مرسدس بنز ویژن AVTR چشمگیر است؛ برای مثال باتری این خودرو ارگانیکی و از مواد بازیافتی ساخته شده است. باتری ۱۱۰ کیلوواتی گرافینی که برای استفاده در مرسدس بنز ویژن AVTR در نظر گرفته شده است، هیچ فلز خاصی ندارد و به‌راحتی به محیط زیست باز می‌گردد.

فرآیند ارتباط خودرو با ذهن راننده در مرسدس بنز ویژن AVTR از طریق رابط‌های مغز ـ رایانه یا BCI امکان‌پذیر شده است. این فناوری امواج خروجی مغز را اندازه‌گیری می‌کند و پس از انجام تجزیه و تحلیل‌های گوناگون، مقصود ذهن را دریافت می‌کند و عمل مشخصی را انجام می‌دهد.

فرآیند اندازه‌‌گیری امواج خروجی مغز با استفاده از الکترودهای قابل‌حمل انجام می‌شود که به ناحیه پشتی مغز کاربر متصل می‌شود. هرچقدر فعالیت‌های عصبی بیشتر باشد، دستور باقدرت و شدت بیشتری دریافت خواهد شد.

مرسدس بنز ویژن AVTR برای نخستین‌بار در جریان نمایشگاه CES 2020 (نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی) در لاس‌وگاس رونمایی شد. واژه AVTR کوتاه‌شده عبارت ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION که تجسمی از دید طراحان، مهندسان و محققان مرسدس بنز برای حمل و نقل آینده را نشان می‌دهد.

آگهی‌های‌ خرید و فروش خودروی مرسدس بنز

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

2 نظرات
  1. افشین می‌گوید

    یعنی الان یهو وسط اتوبان به ترمز کردن فکر کنی ماشین وای میسته

  2. Reza می‌گوید

    ???

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.