مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با خودروهای هم‌رده

0

درست است که وقتی نام پژو ۲۰۶ را می‌شنویم یاد چهره تخم‌مرغی و زیبای این خودرو میافتیم اما از آن‌جایی که پژو ۲۰۶ SD یک سدان از خانواده پژو است، پس بهتر است آن را با سدان‌های دیگر مقایسه کنیم. در این مطلب به مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با رنو تندر ۹۰، رانا، سمند LX و برلیانس H230 خواهیم پرداخت تا ببینیم این سدان صندوق‌دار شده چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با تندر ۹۰

یکی از خودروهایی که می‌شود با پژو ۲۰۶ SD مقایسه کرد، تندر ۹۰ است. این دو خودرو از نظر پیشرانه یا همان موتور، شباهت‌های زیادی به هم دارند. با مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با ال ۹۰ متوجه می‌شویم که موتور هر دو ۱.۶ لیتری بوده و قدرت تولید شده در پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، ۱۰۵ تا ۱۱۰ اسب بخار است، در حالی که این میزان در تندر ۹۰ به ۱۰۵ اسب بخار می‌رسد. نمره ایمنی هر دو خودرو در یک سطح هستند که شامل سه ستاره ایمنی طی سال‌های تولید در اروپا است، البته در این شکی نیست که کابین تندر ۹۰ جادارتر از پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود.

از نظر فرمان‌پذیری و زیبایی کابین نیز وضعیت نسخه اس‌دی پژو ۲۰۶ بهتر است، ولی در کل کیفیت ساخت و سواری گرفتن تندر ۹۰ را بهتر ارزیابی می‌کنند، هر چند ظاهر قدیمی آن ممکن است کمی مشتریان را برای خرید پژو ۲۰۶ صندوق‌دار راغب‌تر کند. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو تندر ۹۰ را با خودروهای هم‌رده مطالعه کنید.

مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با رانا

طراحی هر دو خودروی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و رانا قابل قبول است، طراحی این دو خودرو اندکی به یک‌دیگر شبیه است، البته چون هم پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و هم رانا متعلق به ایران خودرو هستند، این شباهت بی‌دلیل نیست. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مواد به کار رفته در کابین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز بهتر هستند و در کل، این خودرو زیباتر از آب در آمده است.

وضعیت صندوق عقب نسخه مورد بررسی پژو بهتر از رانا است زیرا ۵۰ لیتر فضای بیش‌تری دارد. هر دو خودرو موتور ۴ سیلندر TU5 دارند و مشخصات فنی آن‌ها هم یکسان است. رانا وزن بیش‌تری دارد و همین باعث می‌شود نسبت به پژو ۲۰۶  صندوق‌دار سرعت و شتاب کم‌تری داشته باشد.

با مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با رنا باید گفت که مصرف سوخت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کم‌تر است، اما از نظر آپشن، رانا چند امتیاز در سیستم عیب‌یابی هوشمند و بازکن در صندوق‌ عقب از داخل دارد که نمونه مورد بررسی پژو فاقد آن است. ضمن این‌که در بررسی نهایی، استهلاک و کیفیت مونتاژ پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بهتر دانسته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به مطلب مقایسه رانا با خودروهای هم‌رده نیز داشته باشید.

عکس پژو 206 اس دی

مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با سمند LX

سمند خودرویی پر هیبت و بزرگ است؛ جای مناسبی برای سرنشینان دارد و شاید به همین دلیل هم به خودروی برون‌شهری معروف شده است اما پژو ۲۰۶ هاچ‌بک و صندوق‌دار، خودروهای درون‌شهری دانسته می‌شوند. خودروهای برون‌شهری، غالباً دارای قدرت بیش‌تر، فضا و تجهیزات بیش‌تری برای سرنشینان خود هستند و در رانندگی طولانی مدت کم نمی‌آورند. اما خودروهای درون‌شهری، یا خودروهایی که در عرف بیش‌تر به این ویژگی شناخته می‌شوند، مصرف سوخت کم‌تر داشته و طراحی شکیل‌‌تری دارند.

با مقایسه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با سمند LX از لحاظ طراحی ظاهری و کابین نیز می‌توان وضعیت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را بهتر و مشتری‌پسندتر ارزیابی کرد. از نظر کارکرد نیز استهلاک سمند نسبت به مدل مورد بررسی پژو پایین‌تر بوده و هزینه‌های نگهداری پژو ۲۰۶ سدان بالاتر است. در مطلب مقایسه سمند LX با رقبایش در بازار درباره این خودرو به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

اگرچه مشخصه‌های فنی دو خودرو نزدیک به‌ هم است اما از نظر تجهیزات رفاهی و غیر فنی، وضعیت آپشنال پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بهتر است. همچنین در فرمان‌پذیری و سواری گرفتن نیز می‌توان وضعیت نمونه پژو را بهتر ارزیابی کرد.

مقایسه پژو ۲۰۶ اس دی با برلیانس H230

برلیانس H230 نسخه مورد بررسی برلیانس، به‌روزتر و شیک‌تر است و این به‌روز بودن حتی در ویژگی‌های فنی‌اش هم مشهود است. به‌روز بودن برلیانس H230 باعث شده اولین خودروی چینی بازار ایران لقب بگیرد که سه ستاره کیفیت را در رده‌بندی کیفی به‌دست آورده است. برلیانس از پیشرانه ۴ سیلندر کد BM15L استفاده می‌کند که ریشه‌اش به پیشرانه‌های میتسوبیشی بر‌می‌گردد. برلیانس H230 در کل خودروی شیک، نرم و راحتی است که مشخصه‌های فنی قابل توجه‌ای هم دارد.

انتخاب بین این دو شاید سخت باشد اما برای کسانی که دنبال فراوانی قطعه و خدمات هستند، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بیش‌تر توصیه می‌شود. همچنین برای کسانی که دنبال خودرویی شیک، به‌روز و ایمن هستند، نسخه مورد بررسی برلیانس می‌تواند خودروی مناسبی باشد.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مطلب مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با ۲۰۶ اس‌دی را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.