مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ با جک S5 و هایما S7

توقف تولید برای تغییر موتور

43

سوزوکی گرند ویتارا خودرویی شاسی‌بلند محسوب می‌شود و از سال ۱۹۹۸ تاکنون در حال تولید است. ایران خودرو پس از دوسال تولید، مونتاژ نسخه ۲۰۰۰ سی‌سی را متوقف کرد. در این مقاله، ما به مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ با جک S5 و هایما S7 می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ

این خودرو از سال ۱۳۸۶ وارد ایران شد. سپس بعد از گذشت ۲ سال مونتاژ توسط شرکت ایران خودرو با موتور ۲۰۰۰ سی‌‌سی، تولید آن متوقف و گرند ویتارا با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی به بازار عرضه شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد. درواقع، گرند ویتارای ۲۰۰۰ سی‌‌سی موتور ضعیف‌تری نسبت به نسخه ۲۴۰۰ سی‌سی آن دارد و باتوجه به این شرایط، موتور قوی‌تر خودرویی به‌صرف‌تر و بهتر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی شاسی‌بلندی در کلاس جِی ـ سگمنت دارای موتور بنزینی ۴ سیلندر خطی مستقیم تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۲۰۰۰ سی‌‌سی است که در دور موتور ۶ هزار در دقیقه می‌تواند ۱۴۰ اسب‌ بخار نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز در دور موتور ۳۸۰۰ هزار دور در دقیقه ۲۰۵ نیوتن‌متر است. همچنین گیربکس این خودرو در دو مدل دستی ۵ دنده و اتوماتیک ۴ دنده به بازار عرضه شده است.

طول این وسیله نقلیه ۴۴۷۰، عرض آن ۱۸۱۰ و ارتفاعش ۱۶۰۵ میلی‌متر است. حداکثر سرعتی که برای سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ دنده‌ای با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن اعلام شده، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. حدود ۱۲٫۵ ثانیه نیز طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ظرفیت باک آنگرند ویتارای ۲ هزار سی‌سی ۶۶ لیتر است و  در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹٫۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم که این خودرو در مجموع استاندارد محیط زیست یورو ۴ را کسب کرده است.

مقدمه‌ای بر مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ
سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ از نمای روبه‌رو

سوزوکی گرند ویتارا ۲ عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو دارد. این وسیله‌نقلیه ژاپنی دارای سیستم ترمز ABS و EBD است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به قفل مرکزی با کنترل از راه دور، ایموبلایزر، تهویه‌مطبوع کنترل خودکار و تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن اشاره کرد.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ با جک S5

کارخانه کرمان موتور جک S5 را بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ مونتاژ کرده است. این خودرو از بدو ورود به بازار با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. موتور جک S5 موتوری ۴ سیلندر خطی مستقیم ۱۶ سوپاپ به گنجایش ۱۹۹۷ سی‌سی است که حداکثر قدرتش به ۱۷۴ اسب‌ بخار در دور موتور ۵۲۰۰ در دقیقه می‌رسد. گشتاور آن ۲۳۵ نیوتن‌متر در دور موتور ۲ تا ۴ هزار در دقیقه است که از این نظر دارای موتوری قدرتمندتری در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ است.

این خودرو با ۲ جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی عرضه می‌شود که در این مطلب، ما به بررسی مشخصات نسخه دستی می‌پردازیم. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک این خودروی چینی‌الاصل گنجایش ۵۵ لیتر بنزین را دارد و مصرف سوخت ترکیبی‌اش  ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. جک S5 با ۱۵۰۵ کیلوگرم وزن ۷۰ کیلوگرم از گرند ویتارا ۲۰۰۰ مونتاژ سی‌سی سبک‎‌تر است.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ با جک S5
نمای داخلی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این وسیله‌نقلیه ۱۱٫۱ ثانیه اعلام شده است که با درنظرگرفتن این وضع باید بگوییم جک S5 در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ، کمی چالاک‌تر و سریع‌تر است. جک S5 دارای ۴ کیسه هوای ایمنی برای راننده سرنشین جلو و جانبی است. همچنین باید اضافه کرد که این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و از این نظر شرایطش از گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ بهتر است. 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش جک S5 مطلع شوید.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی سی مونتاژ با هایما S7

هایما S7 در بین سال‌های ۱۳۹۶ تولید و روانه بازار شده و امور فروش و خدمات آن با شرکت ایران‌خودرو بوده است. این خودروی شاسی‌بلند کلاس جِی ـ سگمنت چینی با استقبال خوبی در ایران روبه‌رو شده است.

هایما S7 دارای موتوری ۴ سیلندر خطی مستقیم تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ بنزینی با گنجایش ۱۹۹۵ سی‌سی است. حداکثر قدرت این موتور در دور موتور ۶ هزار در دقیقه به ۱۴۸ اسب‌ بخار می‌رسد که این وضعیت نشان‌دهنده ضعیف‌تربودن موتور این خودرو در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی سی مونتاژ است. حداکثر گشتاور هم ۱۸۰ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ در دقیقه است.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ با هایما S7
نمای پشتی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ

از نظر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو در مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ کمی کند‌تر است؛ به‌طوری‌که این شتاب در هایما S7 حدود ۱۳ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این خودروی چینی با ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن از گرند ویتارای ۲۰۰۰ مونتاژ حدود ۶۵ کیلوگرم سبک‌تر است. با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۴، مصرف سوخت ترکیبی ۸٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و با باک ۶۱ لیتری می‌توان گفت که هایما S7 از این نظر از سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ برتری بسیار اندکی دارد. همچنین این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش هایما S7 مطلع شوید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی سی مونتاژ در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟  به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

43 نظرات
  1. علیرضا می‌گوید

    تورو خدا این اشغالهای چینی با پراید هم مقایسه نکنین .

    1. مالک می‌گوید

      مثل اینکه شما غیر از پراید ماشین دیگه ای سوار نشدین?

    2. آزا می‌گوید

      ای ول دمت گرم آشغالهای چینی من نمره بیست به پرشیاتیوفایو میدم

      1. یاور همیشه مومن می‌گوید

        پرشیا اشغاله پارس کاغذی

  2. عذرا حوایی می‌گوید

    هایما اس ۷ توربوپلاس با توجه به امکانات وجاداری وشتاب باحال از ویتارا وجک اس ۵ بهتر است

    1. ترکمن صحرا می‌گوید

      ۱۰۰%بهتره

  3. كمال می‌گوید

    جک اس ۵ یکى ازبهترین خودروهایى است که تاکنون درایران مونتاژ شده من ۴ سال دارم وکاملا راضى هستم

  4. معصومی می‌گوید

    به نظر من اگه میخاین نقدتون منصفانه باشه باید ویتارای ۲۴۰۰اتومات رو با این دو خودرو مقایسه کنید،که خواهید دید اونها هیچ حرفی برای گفتن ندارن
    البته بهتره به این موضوع هم توجه بشه که شروع تعمیرات هرکدوم چندسال طول میکشه
    البته بطور کلی مقایسه یه خودرو جوندار و قرص مقل ویتارا با خودروهای چینی،تا حدود زیادی توهین به کل صنعت خودرو سازی محسوب میشه،و دوستانی که از این دو خودرو دفاع میکنن قطعا اگر قصد داشتن کمی بیشتر هزینه کنن مسلما بجلی هایما و جک،ویتارا میگرفتن

    1. علی می‌گوید

      ویتارای ۲۴۰۰ موتورش ۲۴۰۰ هستش و مقایسه بین خودروهایی با موتور ۲۰۰۰ انجام شده

  5. نادر می‌گوید

    دوستان عزیز !
    اسکلت و اوراقی ماشین ژاپنی را حتی نمیشه با ماشین چینی مقایسه کرد !
    مشتری اول و آخر چینی خودشونن .
    لطفاً دیگه مقایسه نکنید . لطفاً

    1. مالک می‌گوید

      فکرت خیلی بسته است،این حرفا قدیمی شده،الان حرف اول چین میزنه،گرندویتارا۲۰۰۰واقعا آشغاله اصلا راه نمیره،وقتی ماشین خوب نیست چرا تعصب بی جا،اتفاقاجک وهایما واقعا خوبن،این حرفا رو ایران خودرو میزنه تا آشغالاشو بندازه به ایرانیا.ویتاراالان ساخت چینه!شما کلا خواب تشریف دارین.

  6. علی می‌گوید

    سلام دوستان.
    بنده ۱۸سال سابقه مونتاژ موتور سواری و دیزل دارم .
    ۱: ویتارا دو دیفرانسیل اصولی که از دره تپه بالا میره.
    ۲:عمر موتوری با کارکرد استاندارد سالانه ۲۰۰۰۰هزارتا . تقریبا ۲۰سال هست.
    ۳:ویتارا پلتفرم خودش رو داره . ولی جک موتور میتسوبیشی و پلتفرم هیوندا و سیم کشی ترکیبی هست هایما هم موتور مزدا و فاقد اصالت .
    ۴:هر زمان شما تونستی ابعاد خودرو رو بر اساس حجم موتور و توان موتور ۱.۳۶ رو بر اساس مهندسی ساخت مقایسه کنی . اون موقع میتونی پی ببری که خودروی شاسی بلند باید دفرانسیل عقب باشه و کمک جلو

  7. دانا می‌گوید

    خرید و سوار شدن ویتارا را اصلا توصیه نمیکنم چون قیمت وسایل یدکی سر به فلک گذاشته.قیمت مدل ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ هم اختلاف زیاد داره و شما با قیمت کمتر از نصف میتونید اس ۵ سوار بشید با لوازم یدکی خیلی خیلی ارزانتر شتاب بالاتر به خاطر توربو بودن و از نظر طراحی و ساخت به روزتر بودن.به هر حال با ممنوع کردن واردات خودرو در ۳ سال گذشته باعث سر به فلک گذاشتن قیمت ها شده و ماشین از یه کالای مصرفی به کالای لوکس و سرمایه ای تبدیل شده و این یعنی بد بختی.ماشین ژاپنی کم اصطهلاک میخواید فقط تویوتا که عرب ها لیاقت سوار شدنش رو دارن نه ما

  8. باقری می‌گوید

    من که تیگو خریدم و عاشقشم، واقعا خدا برکتش بده، هیچ کاری هم به حرف کسایی که حرف دیگران را تکرار می کنند ندارم،چین الان تو همه چی داره ژاپن و روسیه و حتی آلمان را تو جیبش میذاره، گاز انبر و انبر دست و چرخ خیاطی چینی مال پنجاه سال پیش داریم آخ نگفته، اونایی که من بازرگان میرم به چین سفارش میدم و میارم میگم با یک دلار برام انبردست بساز را با جنس درجه یک و دو چینی قیاس نکنیم

    1. ادیبی می‌گوید

      آقای محترم همین تیگو شما به علت نداشتن شرایط استاندارد اجازه ورود به بازارهای اروپایی و آمریکایی ندارد، این آشغالها را فقط تو ایران و روسیه چند تا کشور عقب افتاده می توانید ببینید، شاید برایتان جالب باشد من در سفری به چین ماشین چینی در خیابان‌ها ندیدم، تاکسی های پکن ماشینهای ژاپنی مثل مزدا بودند

      1. مهرداد می‌گوید

        درسته?

    2. ارش می‌گوید

      یه سربالایی طولانی برو بعد بیا تعریف کن

  9. محمد میگویی می‌گوید

    من سال ۹۱ سوزوکی ویتارا مدل ۹۱ به قیمت ۵۸ میلیون بصورت ثبت نامی از ایران خودرو خرید کردم و الان سال ۱۴۰۰ هست زیر دامن است و از اون استفاده میکنم سوزوکی ویتارا ۲۴۰۰ فول اتوماتیک
    الان نزدیک به ده سال است الحمدلله یکبار هم در تعمیر گاه نرفتم تا حتی دست به جلوبندی هم نزدم
    بعد از ده سال الان قراره برم جلوبندی آن تمییر کنم من میگم سوزوکی ویتارا اصلأ قابل مقایسه با جک و های ما نیست

  10. سعید می‌گوید

    من جک s5 اتومات دارم مدل ۹۶تا الان فقط سرویس های دوره ای انجام دادم یکی از بهترین خودروهای چینی هست ازش خیلی راضی هستم خودرویی هست که هر جوری دلت بخواد میتونی رانندگی کنی هم اسپرت و خانوادگی هست و از امنیت خوبی برخوردار هست تا حالا شنیدید کسی تو جک تصادف کنه

  11. ولی یزدانی می‌گوید

    چرا نگفتید ویتارا دو دیفرانسیل و چهار چرخ محرکه
    اصلا مقایسه درستی نیست توانایی افرود ویتارا به تمام اپشن های دوتا چینی میارزه

  12. امیر می‌گوید

    اولا اینکه هایما توربو شارژهست وتنفس نیست دوما حدود ۱۹۰اسب قدرت داره سوما طراحی بروز هایما را با سوزوکی ۳۰سال پیش مقایسه نکن چهارم‌اینکه سوزوکی شاسی بلند نیست و ی کراس اور هست .نکته مهم بعدی اینکه هایما دارای موتور تحت لایسنس مزدا است ودارای گیربکس ساخت پاور تک کره که همون گیربکس سانتافه هست را دارد.

  13. سوزوکی می‌گوید

    اقا چرا چرت و پرت میگی؟؟؟سوزوکی کجا تو چین مونتاژ میشه؟بعدم شرکت سوزوکی ژاپنی با اصالت و با چین که اشغالای درجه ۵ رو میندازه به ایران مقایسه میکنی؟ویتارا ۲۴۰۰ سی سی دو دفرانسیل رو سوار بشین تا بدونید چی سوارین،جنازه ماشینای ژاپنی هم می ارزه به ماشینای نو چین،مقایسه کنید یه سوزوکی بعد چند سال تعمیر میاره،یه ماشین چینی بعد چند ماه….

  14. شیوا می‌گوید

    من یه هایما سون توربو پلاس ثبت نام کرده بودم که ماه دیگه تحویل میدن، اما مطمین نیستم که بخوام سوارش بشم و فکر میکنم اگر بفروشم و مقداری پول بزارم روش و یه ماشین دیگه بخرم بهتر باشه، لطفا راهنماییم کنید

  15. آزرا می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان خدایی پرشیا خوبه یا ماشین چینی البته تویوفایو

  16. رضا می‌گوید

    مردم ایران با تاریخچه کهن نباید کمتر از بنز سوار بشوند

  17. محمود می‌گوید

    سلام من از سال ٨٨ ویتارا ٢٠٠٠ از ایران خودرو دارم زیاد از آن استفاده نکرده ام ١٣۵٠٠٠ کیلومتر کار کرده دو با تعمیر شده تعویض دیسک و صفحه و تعویض رینگ موتور و سوپاب و غیره هزینه تجهیزات خیلی بالا می باشد و پشتیبانی قطعه در حد صفر ولی کیفیت قطعات خیلی بالا می باشد در موقع خرید این ماشین طراحی ٢٠ سال پیش بود و الان ١٢ سال است که من سوار می شوم و حدود هفت سال پیش برایم اعلام نمودن به دلیل داشتن ماشین سوزوکی یارانه خانواده شما قطع شد
    حال می خواهم از مسولین این سوال را بکنم زمانی ماشین آمریکایی با کیفیت بالا و قیمت ارزان را بطور قسطی به ملت ایران می فروختن ولی حالا لیاقت ما ایرانیان این است که ماشین چینی بدون اصلیت را با قیمت بالا و توسری خوردن سوار بشویم۔ با تشکر

  18. علیرصا می‌گوید

    من ۱۰ سال هست ویتارا مدل ۸۹ تیپ ۵ ۲۴۰۰دارم،و بیش از ۳۵۰،۰۰۰کیلومتر استفاده کردم.بجز قطعات مصرفی چیزی تعویض و یا تعمیر ندادم.حالا دوستانی که از ماشین چینی حمایت میکنن آیا با این کیلومترماشین چینی هنوز کار میکنه؟ .البته با ویتارا کوه و کویر هم میرم.

    1. یاور همیشه مومن می‌گوید

      دوستم ۴۰۰ هزار با هایما رفته فقط،روغن و بنزین

  19. علی می‌گوید

    درود به همگی، چند نکته فقط قبلش توضیح بدم که نقد مغرضانه سبب گمراهی سایر هموطنان خواهد شد، من ۳ سال هست که اس ۷ توربو اتوماتیک دارم و هیچ خرجی نکردم، دوستم هم جک اس۵ گرفت راضی هست ازش ولی من میشینم احساس خشک تری میکنم و سوزوکی هم خیلی خوبه ولی به روز نیست اما قوی هست قیمت بالا فناوری بسیار قدیمی تر که با وجود کیفیت قطعا سنوات زیاد بر روی اصطحلاک خودرو تاثیر دارد:
    ۱ هایما تنفس طبیعی دیگه تولید نمیشه و تعداد محدودی بود. باید به جای اون s7 توربو رو مقایسه میکردید.
    ۲.طراحی خودروها با توجه به دانش به روز بخصوص در موتور و سیستم انتقال قدرت بسیار مهم است، پس مطمئن باشید اگر خودرو با فناوری بروز بخرید قطعا از خودروی با فناوری قدیمی بهتر است.
    ۳.یه نگاه به لیست آپشنهای این ۳ خودرو بیندازید، شامل دوربین ۳۶۰، گرم کن صندلی وغیره
    ۴ هنوز در ایران مردم درست فرق SUV و CUV را نمیدانند suzuki و haima اس یو وی هستند و جک cuv یعنی سدان قد بلند.
    ۵. هایما یعنی هاینان و مزدا، طراحی اس۷ توسط شرکت مزدا صورت گرفته و موتور مزدا و گیربکس هم کره است البته در s5 هایما کل طراحی زمانی صورت گرفت که مزدا جای خود را به شرکت فاو چین داد. سوزوکی هم طراحی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ سوزوکی هست بد نیست نگاهی به سوزوکی ۲۰۲۱ بیاندازید.
    ۶.هیچکدام از اینها برای آفرود مناسب نیستند ولی برای جاده های غیر آسفالت هر سه عملکرد خوبی دارند و برای برفی سوزوکی بهتر است اما عملکرد پایداری هایما به جهت عملکرد جداگانه فنری هر چرخ و دارا بودن این آپشن بهتر است.
    ۷. این واژه که به جای اتومبیل نو خودروی کار کرده ی بسیار قدیمی مانند تویوتاهای قدیمی و غیره بخرم به نظرم کمی عجیب است با توجه به قیمت قطعات یدکی، نداشتن گارانتی، و اینکه معلوم نیست در ۱۰ سال طرف با خودرو چگونه رفتار کرده مثلا در تعویض روغن خصاصت کرده یا نه دیگر قضاوت با خودتان، چون واقعا مشخص است ولی اگر بیش از ۱ میلیارد دارید قطعا خودروهای بهتر و غیر مونتاژ میتوانید بخرید، فقط مالیات بر روی خودروهای بالای ۱ میلیارد فراموش نشود.

  20. arash می‌گوید

    ویتارا ۲۴۰۰ خوبه ولی ۲۰۰۰ بدون توربو باید دهنت سرویس شه تا راه بره اما جک با وجود توربو خوب واقعا عالی راه میره شتابشم ۲۰ ولی هایما دیگه ۲۰۰۰ هم نیس و ۱۸۰۰ هست پس از همه بدتره

  21. Mohsen می‌گوید

    باسلام و درود.
    بنده‌ازسال ۹۴جکs5دنده‌ای‌دارم‌وازش‌راضیم‌تاالان‌هم‌مشکلی‌نداسته.درهرصورت‌ماشین‌دف‌جلو‌هست.وانتظارماشین‌دو‌دف‌نمیشه‌ازش‌
    داشت.الان‌ماشین‌دو‌دف‌خیلی‌ازجک‌بالاتره.یاعلی‌مدد

  22. آرش می‌گوید

    مقایسه چینی با ژاپنی
    هایما و جک با موتور هوندا ۱۲۵ هم نمیتونی مقایسه کنید

    1. یاور همیشه مومن می‌گوید

      بدی ما اینه که فکر میکنیم هرچی برچسب ژاپنی داره رو دست نداره مثلا موتور مزدا وانت قدیمی ها اشغالن و موتور جدید که مال شرکتDAOچین هست عالیه ولی ملت میگن فقط موتور مزدا در صورتی که موتور جینیه عالیه هایما و جک رو دست ندارن از لحاظ فنی هایما از همشون سرتره

  23. هادی می‌گوید

    سلام اگه کسی از ماشین ژاپنی سوار شده باشه و یه دفعه بخاد ماشین چینی سوار بشه معلومه ماشین چینی ماشین خوبی نیست ولی اگه پراید سوار شده باشه بیاد جک یا هایما بگیره واقعا ماشین خوبیه من چند سال هایلوکس دو کابین بلند داشتم فروختم و یه اکس ۳۳ نیو صفر گرفتم یه هفته نشد فروختم چون واقعا ماشین خوبی نبود چون جک و هایما سوار نشدم نظر نمیدن ولی فکر میکنم این ماشینهای چینی که وارد بازار ما میشه نسبت به ماشینهای ژاپن و آلمان اصلا خوب نیستن درحالی که قیمتشون زیاد اختلاف نداره

    1. فرامرز می‌گوید

      منم همین کارو کردم و تویوتا کرولا ۲۰۱۰ رو فروختم و به جاش متاسفانه آریزو ۶ خریدم که مثلا صفر باشه اما حتی بوی بد کابینش هم واسم قابل تحمل نبود و بعد از یکماه فروختم و یک کرولای ۲۰۱۵ گرفتم

  24. ابراهیم می‌گوید

    ویتارا ۲۴۰۰ اتومات مدل ۲۰۱۰ دارم هیچ فرقی با صفرش نداره. ازلحاظ بدنه و رنگ هم اصلا خراب نشده. با اینکه ۱۱ سال کار کرده. چینی بعد دو سال میفته تو خرج

  25. یاور همیشه مومن می‌گوید

    هایما توربو سگش به ویتارا میارزه من داشتم هر دو رو هایما واقعا خیلی بهتره موتور مزدا و گیربکس پاورتک کره

  26. یاور همیشه مومن می‌گوید

    اینا چرت و پرته من هایما ۹۷ دارم تا الان هیچ خرجی نداشته

  27. یاور همیشه مومن می‌گوید

    من نمیدونم چرا طرف پاشو تو رکاب این سه تا ماشین نذاشته میاد اینجا نظر میده بعدشم میگن پراید و پرشیا تی یو بهتر از ایناس بابا یه سنسور نور و باران هایما میارزه به پارس کاغذی

  28. علی می‌گوید

    احسنت منم یک ویتارا اتومات دو هزار البته وارداتی ژاپن دارم الان سیزده ساله که فقط آب و روغن رو چک میکنم اصلا ماشین های ژاپنی قابل قیاس با این خودروهای چینی نیست

  29. کورش می‌گوید

    ویتارا اسمش جک هایمارامی عرضه

  30. برنا می‌گوید

    چین، این ماشینها را مشخصا برای تویی که ذهنت بسته اس و باسوار شدن روی این دست خودروها توهم شاسی بلند ور می داری ، میسازه وگرنه اینها بنجولن .
    راسی تمام کسایی که شاسی بلند چینی سوار میشن
    معمولادر یک تیپ شخصیتی هستند ،

    1. فرامرز می‌گوید

      دمت گرم که گل گفتی ??

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.