قیمت ویلا در مازندران و گیلان در آگهی‌های دیوار (آبان ۱۴۰۰)

مقایسه با مهر ۱۴۰۰ و آبان ۱۳۹۹

0

 محبوبیت مسکن و ویلا در شمال کشور به عنوان خانه دوم همچنان رو به افزایش دارد. به طوری که با وجود محدودیت‌های سفر در ایام شیوع کرونا، ویلاهای شمال کشور در ۲ سال‌ اخیر جهش قیمت بسیار چشمگیری داشتند. دلیل اصلی این تورم، افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در ساخت و خرید ملک و ویلا در استان‌های شمالی‌ است. سهم ساخت و ساز در این استان‌ها در اوایل دهه ۹۰ زیر ۵ درصد از کل ساخت و ساز کشور بود؛ اما در سال‌های اخیر این رقم به ۱۰ درصد رسیده است. با این حال در ماه گذشته شاهد کاهش قیمت ویلا در اکثر مناطق شمال کشور بودیم که با توجه به آغاز فصل سرد قابل پیش‌بینی بود.

بررسی آگهی‌های دیوار مربوط به ویلاهای استان گیلان و مازندران نشان می‌دهد در آبان‌ ماه به طور میانگین ۴ درصد کاهش قیمت نسبت به مهرماه داشته‌ایم. البته نسبت به آبان‌ماه سال ۹۹ روند همچنان مثبت بوده است؛ بدین معنی که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۴ درصد افزایش قیمت در آگهی‌های ویلا در شهرهای پرآگهی دیوار مازندران و گیلان مشاهده می‌شود. در این گزارش تغییرات قیمت این آگهی‌ها را به تفصیل بررسی کرده‌ایم که می‌توانید داده‌ها را به تفکیک استان و شهر مشاهده کنید. مقایسه قیمت‌ها بین آگهی‌های ویلا در آبان و مهر سال جاری و آبان سال گذشته صورت گرفته است.

توجه کنید که در جدول هر استان داده‌های مربوط به شهرهایی آمده است که تعداد قابل توجهی آگهی به خود اختصاص داده‌اند و پرطرفدار بوده‌اند. همچنین در نظر داشته باشید که اطلاعات زیر از آگهی‌های مربوط به ویلاهای ۲ تا ۵ ساله در دیوار استخراج شده‌اند.

تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار گیلان

بر اساس آگهی‌های درج‌شده در دیوار قیمت ویلا در صومعه‌سرا در ماه گذشته حدود ۸ درصد کاهش قیمت داشته که بیشترین میزان در بین آگهی‌های دیوار گیلان بوده است. اما در مقیاس یک‌ساله رشد قیمت ویلا در صومعه‌سرا حدود ۳۶ درصد بود.

ویلاهای شهرهای پرآگهی استان گیلان در آبان‌ماه امسال به طور میانگین ۲.۵ درصد ارزان‌تر از مهرماه در دیوار آگهی شده‌اند. اما قیمت متوسط ویلا در آگهی‌های دیوار گیلان نسبت به آبان‌ماه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته‌ است.

به بیان دقیق‌تر، به طور میانگین هر متر مربع ویلا در استان گیلان در آبان ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، در مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و در آبان ۱۳۹۹ حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در دیوار آگهی شده بود.

برای خرید ویلا در گیلان کلیک کنید

جدول تغییر قیمت ویلا در گیلان در آگهی‌های دیوار

یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت (تومان) – برای دیدن آگهی‌ها روی نام شهر کلیک کنید.

شهرآبان ۱۳۹۹مهر ۱۴۰۰آبان ۱۴۰۰درصد تغییر آبان ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۴۰۰درصد تغییر آبان ۱۴۰۰ نسبت به آبان ۱۳۹۹
فومن۳,۸۵۸,۰۰۰۵,۴۹۰,۰۰۰۵,۶۱۱,۰۰۰۲.۲۴۵.۴
سیاهکل۵,۸۰۱,۰۰۰۵,۹۱۰,۰۰۰۵,۸۰۴,۰۰۰۱.۸-۰.۱
رشت۳,۹۸۵,۰۰۰۶,۱۲۱,۰۰۰۵,۷۹۹,۰۰۰۵.۳-۴۵.۵
رودسر۷,۲۳۴,۰۰۰۸,۶۴۲,۰۰۰۸,۳۶۸,۰۰۰۳.۲-۱۵.۷
صومعه‌سرا۲,۶۹۰,۰۰۰۳,۹۵۸,۰۰۰۳,۶۵۰,۰۰۰۷.۸-۳۵.۷
لنگرود۶,۰۵۴,۰۰۰۷,۸۲۰,۰۰۰۷,۸۷۶,۰۰۰۰.۷۳۰.۱

تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار مازندران

تا ماه گذشته ویلاهای رامسر در تورم پیش‌رو بودند و بیشترین میزان افزایش قیمت را در میان آگهی‌های ویلا در دیوار داشتند. اما در آبان‌ماه نسبت به مهرماه حدود ۱۶ درصد افت قیمت تجربه کرده‌اند؛ البته همچنان در مقیاس یک ساله رشد چشمگیری داشته‌اند. به عبارت دیگر ویلاهای رامسر در آبان سال جاری نسبت به آبان سال گذشته حدود ۸۵ درصد گران‌تر آگهی شده‌اند.

بابلسر رشد مثبت خود را حفظ کرده و قیمت آگهی‌های ویلا در دیوار این شهر حدود ۵ درصد نسبت به مهرماه بیشتر بوده است. این امر در حالی است که در همین مقیاس زمانی آگهی‌های ویلا در استان مازندران حدود ۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند. از طرف دیگر آگهی‌های دیوار مربوط به ویلاهای شهرهای پرآگهی این استان در آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته حدود ۵۴ درصد افزایش قیمت تجربه کرده‌اند.

به عبارت دیگر، به طور میانگین هر متر مربع ویلا در استان مازندران در آبان ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، در مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در آبان ۱۳۹۹ حدود ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان در دیوار آگهی شده بود.

آگهی‌های فروش ویلا در مازندران را اینجا ببینید

جدول تغییر قیمت ویلا در مازندران در آگهی‌های دیوار

یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت (تومان) – برای دیدن آگهی‌ها روی نام شهر کلیک کنید.

شهرآبان ۱۳۹۹مهر ۱۴۰۰آبان ۱۴۰۰درصد تغییر آبان ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۴۰۰درصد تغییر آبان ۱۴۰۰ نسبت به آبان ۱۳۹۹
آمل۴,۲۵۲,۰۰۰۶,۸۴۵,۰۰۰۶,۵۰۰,۰۰۰۵.۰-۵۲.۹
قائم‌شهر۵,۳۴۰,۰۰۰۸,۳۲۹,۰۰۰۷,۶۲۷,۰۰۰۸.۴-۴۲.۸
نوشهر۹,۹۶۱,۰۰۰۱۳,۸۴۴,۰۰۰۱۳,۹۴۴,۰۰۰۰.۷۴۰.۰
بابلسر۶,۶۵۵,۰۰۰۹,۸۰۳,۰۰۰۱۰,۲۹۹,۰۰۰۵.۱۵۴.۸
نور۴,۵۰۸,۰۰۰۵,۴۹۸,۰۰۰۵,۴۷۲,۰۰۰۰.۵-۲۱.۴
رامسر۸,۵۳۳,۰۰۰۱۸,۸۱۶,۰۰۰۱۵,۸۱۱,۰۰۰۱۶.۰-۸۵.۳
تنکابن۶,۸۹۰,۰۰۰۱۳,۴۹۰,۰۰۰۱۳,۰۵۴,۰۰۰۳.۲-۸۹.۵
چالوس۹,۵۵۲,۰۰۰۱۷,۰۹۳,۰۰۰۱۵,۰۴۴,۰۰۰۱۲.۰-۵۷.۵
محمودآباد۵,۲۲۴,۰۰۰۷,۹۶۳,۰۰۰۷,۵۷۱,۰۰۰۴.۹-۴۴.۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.