مستند ماشین‌بازها – قسمت ششم: مهرداد قزوینیان

0

شاید در سال‌های اخیر بارها واژه‌هایی مثل «آفرود» یا «سافاری» رو شنیده باشید. تب‌و‌تاب رفتن به دل کویر با ماشین‌های شاسی‌بلند چند سالی هست که در ایران اوج گرفته، اما هر فعالیتی در هر زمینه‌ای، تعدادی پیشرو و پیشکسوت دارد که قبل از هر شخص دیگری آن کار را کشف کرده و با پذیرفتن ریسک‌ها و خطرهای احتمالی به سراغ آن رفته‌اند.

«مهرداد قزوینیان» کویرشناس، طبیعت‌شناس و راننده‌ٔ درجه یک، از پیشگامان آفرود در ایران است. او در خانواده‌ای طبیعت دوست چشم به جهان گشود و از همان کودکی به خودروهای دو دیفرانسیل شاسی‌بلند علاقه پیدا کرد.

از طرفی، به مرور زمان به شناخت نقاطی از نقشهٔ ایران علاقمند شد؛ مناطقی که عکس و محتوای مستند چندانی از آن‌ها وجود نداشت و معمولاً به «جاهای خالی» روی نقشه شناخته می‌شدند.

حال اگر امروز می‌دانیم در دل مکان‌هایی مانند کویر مرکزی، ریگ جن و سایر کویرهای ایران، یک دنیا جزئیات برای کشف کردن وجود دارد، همه به دلیل تلاش افرادی مانند مهرداد قزوینیان میسر شده است.

در قسمت ششم از مجموعه ماشین‌بازها به سراغ مهرداد قزوینیان رفتیم و مصاحبه‌ای مفصل با او انجام دادیم که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.