فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمین و املاک کلنگی در تهران

0

هنوز هم زمین و ملک یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند. به شرط اینکه زمین یا خانه کلنگی را به قیمت بخرید و بتوانید به درستی از آن بهره‌برداری کنید. اگر دنبال گزینه‌های مناسب در تهران هستید، در این مطلب به شما می‌گوییم که برای خرید زمین یا خانه کلنگی سراغ کدام مناطق بروید.

افرادی که صاحب سرمایه هستند و دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در ایران می‌گردند، گزینه‌های زیادی را پیش‌روی خودشان نمی‌بینند. گذاشتن پول در بانک، خرید و فروش ارز، سرمایه‌گذاری در بخش ملک و خرید و فروش سکه و طلا هنوز مهم‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری هستند. بسیاری وارد بخش تولید یا راه‌اندازی کسب‌وکار نمی‌شوند و دلشان می‌خواهد در یک بازار مطمئن‌تر فعالیت کنند.

در این بین سرمایه‌گذاری در بخش ملک را می‌توان همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها دانست. البته خرید زمین کلنگی و ساخت‌وساز شاید تصمیم درست‌تر و هوشمندانه‌تری باشد. نکته مهم اینجا است که در این حوزه هم نمی‌توان بی‌گدار به آب زد و باید حواستان باشد که کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید. برخی از افراد زمین یا ملک را می‌خرند و با آن کاری ندارند تا بعدا گران‌تر شود. برخی هم کارشان ساخت‌وساز و آپارتمان‌سازی است. به‌هرحال هر استراتژی نیاز به برنامه‌ریزی و دقت کافی در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دارد.

در این مطلب بررسی می‌کنیم که در کدام مناطق تهران می‌توانید زمین‌های خوب یا ملک‌های کلنگی را پیدا کنید که به قیمت هستند.

نور خانه

فرصت سرمایه‌گذاری در زمین

این روزها با توجه به رشد و گسترش شهرها فقط در دو منطقه می‌توانید بیشتر زمین خالی برای سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز پیدا کنید. اول باید در مناطق جدید شهری دنبال زمین باشید یا از آن می‌توانید در شهرها و شهرک‌های اطراف تهران، زمین موردنظرتان را خریداری کنید.

به عنوان مثال اگر برای خرید زمین در تهران به سایت دیوار سر بزنید، بیشترین مناطقی که می‌بینید شامل موارد زیر است (با کلیک روی نام هر محله، أگهی‌هلی فروش زمین و کلنگی آن را مشاهده می‌کنید):

قطعا فهرست بالا به این معنی نیست که نمی‌توانید در جاهای خوب پایتخت مانند زعفرانیه، فرمانیه، لواسان یا نیاوران زمین پیدا کنید؛ اما مناطق مذکور در فهرست بالا، برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت با سرمایه اولیه کمتر، شاید شانس‌های بیشتری داشته باشند.

بافت فرسوده شهری

فرصت سرمایه‌گذاری در خانه کلنگی

فرصت سرمایه‌گذاری در خانه کلنگی با زمین فرق دارد؛ چراکه گزینه‌های متنوع‌تری پیش‌روی شما قرار دارد. در محله‌های متنوعی از شهرها می‌توانید خانه‌های قدیمی و کلنگی را پیدا کنید. با خرید این ملک‌ها می‌توانید آنها را بازسازی کرده و بفروشید. با استفاده از وام بافت فرسوده شهری هم می‌توانید به جای ملک کلنگی، آپارتمان بسازید و به سود حاصله از فروش واحدها برسید.

با اینکه معمولا خانه‌های کلگنی در بافت‌های فرسوده و پایین شهر دیده می‌شوند، اما به این معنی نیست که در مرکز یا بالای شهر نمی‌توانید ملک کلنگی پیدا کنید. طبیعی است که خانه‌های کلنگی در مناطق خوب شهری، قیمت بالاتر و خواهان بیشتری دارند. البته باید حسابی جستجو کنید و بگردید، چرا که در بسیاری از محله‌ها، به دلیل توسعه شهری و آپارتمان‌سازی، کمتر می‌توانید خانه کلنگی پیدا کنید.





اگر قصد ساخت‌وساز و فروش دارید باید سراغ بافت‌های فرسوده شهری بروید که بتوانید وام بگیرید. همان‌طور که اشاره کردیم خانه‌های کلنگی را می‌توانید در گوشه گوشه شهر پیدا کنید. به عنوان مثال در تهران، هم می‌توانید به نیاوران، سعادت آباد و جردن سر بزنید، هم سراغ پیروزی یا مناطق دیگر مانند ورامین و قرچک بروید.

اگر دنبال جایی هستید که با کمتر از یک میلیارد تومان بتوانید خانه کلنگی بخرید، بیشترین گزینه‌ها را می‌توانید در مناطقی چون قرچک، ورامین و پاکدشت پیدا کنید. البته نکته مهم اینجاست که چه در بالای شهر و چه در پایین و اطراف شهر، معمولا ملک‌های خوش‌قیمت متراژ بالایی ندارند. اگر دنبال خانه‌های بزرگ و بیشتر از هزار متر هستید، باید حسابی دست به جیب شوید.

دیوار املاک

جمع‌بندی

فرصت سرمایه‌گذاری در زمین و ملک، حتی با وجود رکود فعلی بازار، نسبت به دیگر فرصت‌های موجود در ایران، گزینه پایدارتر و کم‌خطرتری است. البته باید دقت کنید که هدفتان از سرمایه‌گذاری چیست و چقدر بودجه دارید. اگر هدفتان خرید زمین است که باید سراغ آن را در مناطق جدید شهری و بخش‌های حاشیه‌ای بگرید.

اگر می‌خواهید روی خانه کلگنی سرمایه‌گذاری کنید، قطعا حق انتخاب بیشتری دارید. ملک‌های کلنگی در نقاط مختلف شهر پیدا می‌شود، ولی بیشتر در بافت‌های قدیمی‌تری باید دنبال آنها بگردید. اگر قصد ساخت‌وساز دارید، قطعا زمین نسبت به خانه کلنگی دردسر کمتری دارد. می‌توانید کار ساخت را زودتر شروع کنید و نیازی به تخریب نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.