معرفی و آموزش استفاده از موتور جست‌وجوی هوشمند دیوار در املاک

0

امروزه کاربران بسیار زیادی برای پیدا کردن ملک مناسب خود در فضای آنلاین از دیوار استفاده می‌کنند. روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی املاک در این پلتفرم منتشر می‌شود که حدود ۳۹ هزار آگهی آن در دسته فروش مسکونی است. قطعا پیدا کردن آگهی مناسب از میان این حجم از آگهی آنلاین، آسان نخواهد بود. دیوار برای تسهیل فرایند پیدا کردن آگهی‌ها، قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه این مطلب، بیشتر با قابلیت جست‌وجوی هوشمند آشنا می‌شویم.

قابلیت‌هایی که دیوار برای پیدا کردن آسان‌تر آگهی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اغلب با محدود کردن جست‌وجو، تعداد آگهی‌های در معرض دید کاربر را کاهش می‌دهند تا جست‌وجو سریع‌تر انجام شود. موتور جست‌وجوی هوشمند دیوار، یکی از این قابلیت‌ها است که بسته به عبارت‌های ورودی توسط کاربر، دسته جست‌وجو را هم مشخص می‌کند. همچنین این موتور، جست‌وجو در فیلترهایی را هم انجام می‌دهد که قبلا کاربر تنظیم کرده است. در ادامه، بیشتر با این قابلیت آشنا می‌شویم.

موتور جست‌وجوی هوشمند املاک در دیوار

نوار جست‌وجو، احتمالا اولین گزینه‌ای است که کاربران برای پیدا کردن آگهی‌های مدنظر خود در دیوار، به آن سر می‌زنند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، نوار  جست‌وجو در بالای صفحه اپلیکیشن و کنار نام شهر هدف قرار دارد. با لمس این بخش، امکان نوشتن عبارت مدنظر خود در نوار جست‌وجو را دارید (با کلیک روی تصویر، آن را در ابعاد بزرگ ببینید).

نوار جست‌وجو اپلیکیشن دیوار

همان‌طور که گفته شد، موتور جست‌وجوی هوشمند دیوار، به محض وارد کردن عبارت مدنظر کاربر، دسته مناسب را نیز به او پیشنهاد می‌دهد. نکته مهم اینکه این موتور، سابقه جست‌وجو و مرور آگهی‌ها توسط کاربر را نیز ذخیره می‌کند. درنتیجه به محض وارد شدن به صفحه جست‌وجو، دسته‌های قبلی به کاربر پیشنهاد می‌شوند (با کلیک روی تصویر، آن را در ابعاد بزرگ ببینید).

اگر تصمیم به حذف سابقه جست‌وجو دارید، با لمس دکمه ضربدر (x) در کنار دسته یا فیلتر جست‌وجو، آن را از سابقه حذف کنید. پس از حذف، دیگر این دسته‌ها یا فیلترها برای جست‌وجو پیشنهاد نمی‌شوند.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، جست‌وجو با تنظیم فیلترهای مدنظر کاربر هم در همین صفحه پیشنهاد می‌شود. این نوع دسته‌بندی، فیلترهایی را پیشنهاد می‌کند که کاربر در جست‌وجوهای قبلی خود تنظیم کرده است. با این قابلیت، کاربران می‌توانند در روزهای گوناگون، ملک موردنظر را فقط با وارد کردن یک عبارت و محدود کردن جست‌وجو با فیلترهای قبلی، سریع‌تر جست‌وجو کنند. برای آشنایی بیشتر با فیلترهای املاک، روی لینک زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از فیلترهای املاک دیوار برای پیدا کردن آگهی

پیشنهاد دسته در جست و جو

نکته مهم درباره تصویر بالا اینکه اولین دسته پیشنهادی، دسته‌ای است که کاربر آن را پیش از وارد کردن به صفحه جست‌وجو انتخاب کرده است. در تصویر بالا، جست‌وجو را در همه آگهی‌ها انجام دادیم و به همین دلیل، اولین دسته‌بندی پیشنهادی، «همهٔ آگهی‌ها» است.

جست‌وجوی اجاره اپارتمان در دیوار تهران

پیشنهاد دسته‌بندی و عبارت جست‌وجو

در صفحه جست‌وجو، وقتی عبارت مدنظر خود را وارد کنید، اپلیکیشن دیوار بهترین دسته‌بندی‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد. به‌عنوان مثال، در تصویر زیر می‌بینید که با وارد کردن عبارت «مبله»، دسته‌هایی که بیشترین آگهی با عنوان «مبله» را دارند، پیشنهاد داده شده‌اند. همچنین، عبارت‌هایی که جست‌وجوی بیشتری داشته‌اند نیز در همین بخش پیشنهاد داده می‌شوند (با کلیک روی تصویر، آن را در ابعاد بزرگ ببینید).

پیشنهاد دسته برای جست‌وجوی مبله

در مثالی دیگر در تصویر زیر می‌بینید که با وارد کردن عبارت «اجاره» در نوار جست‌وجو، عبارت‌ها و دسته‌هایی که بیشترین جست‌وجو را داشته‌اند، پیشنهاد شده است. این دسته‌ها، «اجاره آپارتمان»، «اجاره خانه و ویلا»، و «اجاره کوتاه مدت باغ و ویلا» هستند.

پیشنهاد جست و جو برای اجاره دیوار

جست‌وجو در عنوان و توضیحات آگهی

یکی از مزیت‌های مهم موتور جست‌وجوی دیوار، جست‌وجو در توضیحات آگهی در کنار عنوان آگهی‌ها است. به بیان ساده، وقتی عبارتی را در موتور جست‌وجوی دیوار وارد می‌کنید، جست‌وجو محدود به عنوان نیست. اگر آن عبارت، در توضیحات آگهی هم باشد، آگهی به شما نمایش داده می‌شود. به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‌شود که آگهی‌گذاران، قابلیت‌های مهم و جذاب ملک را در توضیحات نیز به‌طور دقیق بنویسند.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، با جست‌وجوی عبارت «وام مسکن» در دسته فروش آپارتمان، آگهی‌هایی که این عبارت را در عنوان و توضیحات دارند، نمایش داده می‌شوند. یکی از آگهی‌ها، عبارت وام را در عنوان خود ندارد، اما در نتایج دیده می‌شود. با باز کردن این آگهی می‌بینید که عبارت «وام» در توضیحات آگهی بوده است.

جست‌وجوی وام مسکن در دیوار

موتور جست‌وجوی دیوار، اولین ابزاری است که اغلب کاربران در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار از آن استفاده می‌کنند. اکثر افراد، وارد کردن عبارت و به بیان ساده، تایپ کردن را برای پیدا کردن آگهی به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند. همان‌طور که در این مطلب خواندید، نوار جست‌وجوی دیوار با بهره‌مندی از موتور هوشمند، پیشنهادهای کاربردی متعددی را به شما نمایش می‌دهد. همچنین جست‌وجو هم در عنوان و توضیحات آگهی انجام می‌شود که بار دیگر، اهمیت نوشتن کامل توضیحات را نشان می‌دهد.

باوجود اینکه موتور جست‌وجوی هوشمند دیوار، جست‌وجوی کاملی را برای پیدا کردن آگهی انجام می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن بهتر آگهی، ترکیبی از قابلیت‌ها و ابزارها مانند انتخاب دسته‌بندی و تنظیم فیلترها را استفاده کنید.

دیوار املاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.