بهترین ماشین‌های کیا در ایران کدام مدل‌ها هستند؟

راهنمای خرید خودروی کیا در ایران

0

بهترین ماشین‌های کیا در ایران کدامند؟ کمپانی کیا موتورز یکی از معدود خودروسازان کره‌ای و غیر چینی است که در بازار ایران فعالیت زیادی دارد. این برند در کنار همکار و البته متحد خود، یعنی هیوندای، صاحب چند عنوان متنوع در کشور است. این عناوین در کنار گزینه‌های ساخت داخل و چینی و در مقایسه با دیگر خودروهای بازار فعال‌تر و به‌روزتر محسوب می‌‌شود؛ چراکه با وجود تحریم‌ها و عدم واردات ماشین‌های خارجی به‌صورت نرمال و عادی، این گزینه‌ها همچنان از پشتیبانی و سرویس خدمات‌پس‌از‌فروش مناسب‌تری برخوردار است.

معرفی بهترین ماشین‌های کیا در ایران

در هر صورت کیا به‌خاطر کیفیت خوب ساخت در خودروهایش، امروزه توانسته قشر بزرگی از خریداران داخلی را به خود جذب کند. در این مطلب به معرفی بهترین ماشین‌های کیا موجود در کشورمان خواهیم پرداخت و به‌دنبال مناسب‌ترین پاسخ هستیم برای پرسش خودروی کیا چی بخریم؟

بهترین ماشین‌های کیا در ایران
کیا سراتو

۱. کیا سراتو

در اولین مورد برای پاسخ به سوال خودروی کیا چی بخریم؟ به یک سدان نه‌چندان جدید اما زیبا می‌رسیم. سراتو در نسل دوم خود حضوری پررنگ در جاده‌های کشور پیدا کرد و می‌توانیم آن را در فهرست بهترین ماشین‌های کیا در ایران قرار دهیم. یکی از سراتوهایی که امروزه در بازار در ۲ تیپ مونتاژی ساده و آپشنال با گنجایش موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به فروش می‌رسد، در واقع همان سراتو نسل دو است.

تولید رسمی این تیپ از سوی سازنده کره‌ای در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید و جای خود را به نسل سوم داد، اما از آنجا که واردات خودروی خارجی جدید غیرچینی به کشور دچار مشکلاتی بود، سایپا طی قراردادی حق ساخت نسخه ایرانی این مدل را خرید. به‌این‌ترتیب، درحالی‌که آرام‌آرام سراتوهای وارداتی نسل سوم در جاده‌ها دیده می‌شد، ماشینی به‌نام سراتو سایپا با رخ نسل دوم عرضه شد. در محصول مشترک سایپا و کیا هم کیفیت ساخت در کابین و اتاقک و هم بسیاری از آپشن‌ها مثل کیسه هوای اضافه، آینه‌های برقی و استارتر کم شده بود.

این محصول در ۲ تیپ ساده ۱۶۰۰ سی‌سی و اتومات ۲۰۰۰ سی‌سی ساخته شده است. امروزه برای خرید نوع صفر باید به‌سراغ نسخه آپشنال ۲ لیتری اتوماتیک آن رفت. سراتو آپشنال سایپا حدود ۲ سال بعد از تیپ پایه به بازار آمد که شیفتر پدال، سنسور عقب و جلو و سانروف به آن اضافه شده است.

نسل سوم این ماشین با نام سراتو YD که نسخه بازطراحی‌شده نسل دوم است، تقریباً همزمان با معرفی سراتوی سایپا به‌صورت وارداتی در اختیار خریداران قرار گفت. سراتو نسل سوم یا همان فورته، سدانی با چهره‌ای جذاب‌تر و البته ابعادی بزرگ‌تر از قبل است. این مدل حدود ۳ سال بعد از واردات اولیه از یک فیس‌لیفت برخوردار شد که در بازار داخلی به YD نیوفیس معروف است. نسخه جدید فرم جدیدتری در چراغ‌ها و سپر پیدا کرده است، اما با همان موتور ۲۰۰۰ و جعبه‌دنده ۶ حالته اتوماتیک عرضه می‌شود.

درباره امکانات رفاهی هم باید اشاره کرد که در نسل سوم با حفظ آپشن‌های نسل قبل، چند مورد جدید مثل رادار بلایند پوینت، ۳ حالت رانندگی، صندوق‌عقب هوشمند، سردکن و گرمکن کابین و فرمان دیده می‌شود. 

به این ترتیب، می‌توانیم به شما بگوییم که سراتو هم‌اکنون یکی بهترین ماشین‌های کیا در ایران است که همچنان نسخه صفرش در کشور وجود دارد.

هم‌اکنون در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۱، قیمت کیا سراتو ۲۰۰ سی‌سی صفر  در بازار حدود ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است. نسخه مونتاژ و آپشنال این خودرو نیز در بازار حدود ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

خرید و فروش و قیمت کیا سراتو

خرید و فروش و قیمت کیا سراتو مونتاژ

جدیدترین آگهی‌های کیا سراتو

کیا اپتیما

۲. کیا اپتیما

حدود ۵ سال قبل نسل چهارم این سدان زیبا با نام تجاری اپتیما JF به ایران رسید. البته حضور این مدل در کشور به دو نسل قبل برمی‌گردد، اما فروش خوب جهانی نسل سوم اپتیما و موفقیت‌هایش، باعث خوش‌نامی بیشتر این تیپ شد و کیا موتورز برای ادامه این راه نسل چهارم را با تغییرات جزئی عرضه کرد. همین احتیاط و تغییر کم باعث شد چه در دنیا و چه در ایران نسل چهارم این محصول به موفقیت قبلی نرسد و به همین خاطر اعطای رتبه نخست در لیست بهترین ماشین‌های کیا در ایران به اپتیما نسل چهارم کمی سخت خواهد بود.

بیشترین کیا اپتیماهای وارداتی در تیپ جی‌تی لاین است. هرچند که تیپ GT لاین ظاهر جذاب‌تری از نسخه پایه نسل چهارم دارد، اما در بهترین حالت و به‌خاطر شباهت زیاد به نسل قبل بیشتر به‌صورت یک نوع فیس‌لیفت محدود از خانواده اپتیما دیده می‌شود.

در جی‌تی لاین ارتفاع ماشین کمتر شده، چراغ‌های عقب طیف دودی به خود گرفته‌ است، رکاب‌ها و رینگ‌ها جدید و زیباتر شده، تغییر در طراحی سپر صورت گرفته، چراغ زنون با امکان چرخش نور در پیچ‌ها اضافه شده و همچنین صندلی‌ها دارای پوشش چرمی شده‌ است. این موارد از جمله تغییرات ظاهری تیپ جی‌تی لاین در قیاس با اپتیما JF پایه است. در هر ۲ نسخه ساختار فنی مشابه وجود دارد و اپتیما با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی و جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ حالته با قابلیت شیفت‌لاک فروخته می‌شود.

حدود ۲ سال بعد تیپ هیبرید این مدل را گروه اطلس خودرو به کشور وارد کرد. اپتیما هیبرید تفاوت محسوسی در ظاهر و زاویه دید جلو با مدل بنزینی دارد و به‌راحتی می‌توان این دو خودرو را از هم تشخیص داد. بی‌شک مهم‌ترین فرق این دو محصول در مشخصات فنی است؛ جایی که هیبرید به‌جای یک موتور ۲۴۰۰ سی‌سی از یک پیشرانه ۲ لیتری به‌علاوه یک موتور برقی ۶۰ اسب استفاده می‌کند.

بزرگ‌ترین نکته در این مدل، خودکاربودن پروسه انتقال و تعویض سوخت است. کار سوییچ‌کردن بین انرژی برق و بنزین را سیستم هوشمند ماشین انجام می‌دهد و تصمیم‌گیری این موضوع بر عهده راننده نیست. 

کیا اپتیما هم‌اکنون یکی از بهترین خودروهای کیا موجود در بازار ایران است که از قضا طرفداران زیادی هم دارد که شاید برای شما هم که به دنبال خرید خودرو هستید، جذاب باشد.

بر اساس داده‌های دیوار، قیمت کیا اپتیما بنزینی جی‌تی لاین ساخت ۲۰۱۷ حدود ۲ میلیارد تومان است. همچنین، کیا اپتیما هیبرید مدل ۲۰۱۸ به‌صورت صفر نیز حدود ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

خرید و فروش و قیمت کیا اپتیما جی تی لاین

خرید و فروش و قیمت کیا اپتیما هیبرید

کیا سورنتو

۳. کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین

شبیه‌ترین ماشین به هیوندای سانتافه که به‌نوعی برادر دوقلوی آن به حساب می‌آید، از کراس‌اوورهای محبوب بین علاقه‌مندان برای تهیه یک ماشین از برند کیا است. سورنتو که مثل اپتیما نسخه ساده و جی‌تی لاین دارد، حدود ۶ سال پیش به کشور وارد شد. نسل سوم سورنتو در فاصله‌ای نزدیک مشابه سانتافه‌های هم‌نسل خود است. این شباهت تنها به چهره و طراحی خلاصه نمی‌شود و می‌توان آن را در ساختار فنی هم مشاهده کرد. بی‌شک همکاری نزدیک کیا موتورز و هیوندای در حصول این نتیجه نقش اصلی را بازی می‌کند. 

در هر صورت هرچند که فروش سورنتو همواره تحت‌تأثیر موفقیت سانتافه بوده، اما این شاسی‌بلند جزو محصولات بادوام و خوش‌شاخت کیا است و در فهرست بهترین ماشین‌های کیا در ایران قرار می‌گیرد. کیفیت ساخت زیاد در کنار امکانات رفاهی و آپشن‌های متنوع به‌همراه موتور قدرتمند ۲۴۰۰ سی‌سی با فناوری GDI و البته گیربکس ۶ حالته اتوماتیک با تکنولوژی شیفت‌لاک، سواری با این خودرو را لذت‌بخش کرده است.

بزرگ‌ترین مزیت این محصول نسبت به رقیب مستقیمش یعنی سانتافه، ردیف سوم صندلی‌هاست که گنجایش اتاقک آن را به ۷ نفر افزایش می‌دهد.

کیا سورنتو بی شک یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای کره‌ای بازار ایران است که البته قیمت بالایی هم دارد اما به طور کلی امکانات زیادی را در اختیار صاحبانش قرار می‌دهد. همچنان به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال خرید شاسی بلند کره‌ای هستید، حتما مطلب بهترین شاسی بلند کره‌ای در ایران را هم مطالعه کنید.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت سورنتو ۴ سیلندر GT لاین در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان است.‌‌

خرید و فروش و قیمت سورنتو ۴ سیلندر GT لاین
جدیدترین آگهی‌های کیا سورنتو
اسپورتیج یکی از بهترین ماشین‌های کیا در ایران
اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین

۴. کیا اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین

برای اینکه بفهمیم کدام ماشین کیا بهتر است به مرور یک شاسی‌بلند دیگر می‌پردازیم. برخلاف سورنتو که چهره بشاش‌تری دارد، طراحی در اسپورتیج تهاجمی‌تر و خشن‌تر است. بدنه‌ای با خطوط شکسته و تیز به‌خصوص در زاویه دید جلو با چشمان و چراغ‌هایی نه‌چندان بزرگ که قسمت‌های فلزی و جلوپنجره ماشین را بیشتر توی چشم نشان می‌دهد، همگی خبر از در اولویت‌بودن امنیت و استحکام در اسپورتیج دارد. این خودرو به‌نظر بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان در رده کراس‌اوورهای زیبا جای نمی‌گیرد و باتوجه‌به فرم بدنه ادعای آنها چندان بیراه نیست.

نسل چهارم این محصول حدود ۶ سال پیش معرفی شد و در سال ۲۰۱۶ این طراحی با صلابت به یکی از جوایز طراحی سال هم رسید. نسخه جی‌تی لاین این ماشین مثل باقی محصولات هم‌رده این کمپانی، کیفیت ساخت زیادی دارد و دقیقاً مثل سورنتو با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی GDI و همان گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته عرضه می‌شود.

این شاسی‌بلند از مصرف سوخت کمتر یعنی حدود ۸٫۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر و شتاب اولیه بهتری نسبت به سورنتو برخوردار است و شاید همین دلایل خرید بین این دو محصول را آسان‌تر کند؛ اما بسیاری از متقاضیان به‌دلیل زیبایی و واردات بیشتر سورنتو ترجیح می‌دهند فرزند دیگر این برند را انتخاب کنند. 

کیا اسپورتیج نه تنها یکی از بهترین ماشین های کره‌ای بازار ایران است، بلکه یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود در ایران است که خریدش به علاقمندان پیشنهاد می‌شود.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین در اواخر فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.‌

آخرین قیمت خرید و فروش اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین

جمع‌بندی بهترین ماشین‌های کیا در ایران

این موارد اشاره‌شده از معروف‌ترین و خوش‌فروش‌ترین گزینه‌ها در فهرست راهنمای خرید خودروی کیا در سال‌های گذشته محسوب می‌شود زیرا این مدل‌ها در هر دو بخش بازار داخل یعنی خودروهای صفر و کارکرده به‌راحتی معامله می‌شود. البته در کنار این گزینه‌ها دو عنوان پرفروش دیگر یعنی ریو و پیکانتو هم حضور دارد که در حال حاضر خرید نوع صفر آنها سخت‌تر از همیشه است. این دو ماشین بیشتر در بین دست‌دوم‌ها فعالند.

جدا از این چند مدل چند عنوان معدود دیگر ساخت این کمپانی خودروساز کره‌ای هم در طول سال‌های گذشته به کشور آمده که به‌دلیل عدم واردات انبوه، مشکلات در تعمیر و در دسترس‌نبودن لوازم یدکی انتخاب‌های مناسبی برای خرید نیستند.

در نهایت، امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده و توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره بهترین ماشین‌های کیا در ایران چیست؟ جای کدام محصول کیا در این فهرست خالی است؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی‌های کیا اسپورتیج
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.