یک مبل اسپرت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

 این طبیعی است که برای خریداران مبلمان، دکوراسیون و طراحی مبلمان مهم باشد. برای همین خریداران مبلمان علاوه‌بر راحتی مبل زیبایی آن را هم به‌عنوان یکی از ملاک‌های اصلی خرید مبل قرار می‌دهند. اما برای بخشی از خریداران هم راحتی مبلمان شرط اصلی خرید است؛ اگر شما هم جزء این گروه دوم هستید، مبل اسپرت بهترین گزینه برای شماست.

مبل اسپرت در واقع مبلی است که سلطنتی و به اصطلاح اعیانی نباشد و مهم‌ترین گزینه‌ای که در تولید آن رعایت شده، راحتی باشد. به‌همین‌خاطر است که گاهی به آن مبل راحتی هم می‌گویند. دوخت این نوع مبل ممکن است شبیه به یک مبل چستر باشد. به همین دلیل در انواع مبل، می‌توانید تنوع زیادی از مبل اسپرت چستر را هم ببینید. تلاش می‌شود برای تامین نظر مشتری در تولید و دوخت مبل اسپرت، دوخت ساده‌ای برای آن انتخاب شود.

ویژگی‌های مبل اسپرت

شروع استفاده از مبل اسپرت به سال‌های دور بازمی‌گردد. اما آنچه که امروز به‌عنوان مبل اسپرت استفاده می‌کنیم، شکل تغییر کرده و تکامل یافتهٔ این نوع مبل است که هر سال بسته به رنگ‌های پرطرفدار، با تنوع رنگ‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی مبل اسپرت، دسته‌های کنار آن است که معمولاً پهن و کاملا راحت است. ارتفاع این مبل هم نسبت به مبل‌های دیگری مثل مبل سلطنتی، کوتاه‌تر است و باعث می‌شود فضای راحت‌تری برای شما فراهم شود.

در دکور اکثر مبل‌های اسپرت به‌دلیل شکل ظاهری آن، از کوسن‌های بزرگ استفاده می‌شود که هماهنگی بهتری با ظاهر مبل دارد و آن را راحت‌تر می‌کند. فوم به‌کار‌رفته در این نوع مبل هم معمولاً از جنس فوم سرد است که استحکام بیشتری داشته و به‌دلیل خاصیت ارتجاعی بالا، نشستن را راحت‌تر می‌کند.

مبل اسپرت در کل یک مبل ساده و راحت است که می‌تواند در خانه یا اداره قرار گیرد و به شکل یک دکوراسیون مدرن و امروزی جلوه داشته باشد.

انواع مبل اسپرت

انواع مبل اسپرت بسیار متنوع است. بسته به اینکه بودجه شما چقدر است و می‌خواهید برای چه فضایی مبل را انتخاب کنید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. برخی هم ترجیح می‌دهند ترکیبی از مبل اسپرت با دیگر مبل‌ها را برای خانه خود انتخاب کنند. مدل‌های مبل اسپرت بسیار زیاد است و اگر قصد دارید مبل اسپرت جدید ۲۰۲۰ یا سال‌های دیگر را انتخاب کنید، کافی است هنگام مراجعه برای خرید، از فروشنده بخواهید که مدل‌های جدید را به شما نشان دهد. 

پرطرفدارترین رنگ برای مبل اسپرت جدید ۲۰۲۰، از ترکیب طیف رنگ‌های گرم مثل سفید، طوسی، آبی پاستلی، صورتی چرک، زرد خردلی، آبی تیره، سبز زمردی، بنفش و شرابی بود.

مبلمان اسپرت پاستیلی
یک مبل اسپرت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدل مبل اسپرت کلاسیک هم یکی دیگر از انواعی است که هواداران زیادی دارد. این نوع مبل معمولاً با رنگ‌های خنثی و نوع دوختی تولید می‌شود که سلیقه‌های زیادی را تامین می‌کند. مبل اسپرت صورتی هم از آن جمله مبل‌هایی است که زوج‌های جوان، بیشتر برای خانه خود می‌پسندند.

راهنمای خرید مبل اسپرت

یکی از مواردی که هنگام خرید مبل اسپرت باید به آن توجه داشته باشید، نوع دوخت رویه مبل است. هنگام خرید رویه مبل را خوب نگاه کنید که زدگی، خوردگی یا ناهم‌ترازی بین بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد. جنس پارچه بسته به رنگی که برای شما مطلوب است، ممکن است قدری تفاوت داشته باشد؛ مثلاً شاید برای رنگ‌های روشن، جنس پارچه‌های قدیمی چندان جالب نباشد. پس بهتر است اولویت خود را بین رنگ و جنس پارچه مشخص کرده و بعد انتخاب کنید.

راحتی و استحکام بدنه

نکته دیگر، راحتی و استحکام مبل است. هنگام خرید روی مبل بنشینید و خوب آن را بررسی کنید که اسکلت مبل صدا ندهد و لق نزند. شکل ظاهری مبل باید به خوبی بررسی شود تا هرگونه مشکل احتمالی را همان ابتدا متوجه شوید.

نکته‌ای که در مورد مبل چوبی اسپرت وجود دارد، توجه به نوع چوب به‌کار‌رفته در مبل است. این نوع مبل معمولاً پایه‌های کوتاه‌تری دارند، اما باز هم هنگام خرید باید به چوب به‌کار‌رفته در نمای مبل دقت کنید که زدگی یا خوردگی نداشته باشد. چوب‌های به‌کار‌رفته در مبل ممکن است از جنس چوب گردو، چوب گیلاس، بلوط یا راش باشند. بسته به اینکه کدام یک از این مدل چوب‌ها در ساخت مبل اسپرت استفاده شده، قیمت‌های نهایی محصول هم متفاوت خواهد بود.

برای دیدن آگهی‌های مبل کلیک کنید

مدل‌های مبل اسپرت

مبل اسپرت هم مثل همه انواع دیگر مبل، وقتی با رنگ‌های ساده و خنثی همراه می‌شود، امکان بیشتری را به مشتری می‌دهد که با دکوراسیون مختلف آن را هماهنگ کند. به‌همین‌خاطر است که مبل اسپرت سفید، مبل اسپرت صورتی و مبل اسپرت طوسی جزء مدل‌های پرطرفدار هستند.

البته برخی از مدل‌های پرطرفدار هم مربوط به مبل اسپرت چوبی است که تنوع بسیاری دارد. در این نوع مبل اسپرت، معمولاً از یک رنگ برای کل پارچه رویه مبل استفاده می‌شود تا هماهنگی بیشتری با بقیه بخش‌ها داشته باشد.

جنس چوب مبل اسپرت

اگر جنس چوب مبل اسپرت موردنظر شما تیره است، بهتر است از پارچه‌های کلاسیک برای رویه آن استفاده کنید. اگر هم مبل اسپرتی که قصد خرید آن را دارید ظاهری چوبی ندارد، امکان انتخاب بین رنگ‌های مختلف برایتان وجود دارد.

در مجموع به این نکته توجه کنید که قیمت مبل اسپرت نسبت به دیگر انواع مبل، ارزان‌تر است؛ اما به همان نسبت هم ممکن است طول عمر کمتری داشته باشد. به‌همین‌خاطر، توجه به جنس مبل، استحکام کلاف مبل و متریال به‌کار رفته در آن اهمیت بسیاری دارد. 

هنگام خرید به همه بخش‌های مبل خوب دقت کنید تا خریدی را انجام دهید که سال‌های سال در کنار شما و خانواده‌تان باقی بماند. در راهنمای خرید انواع مبل به جزئیات بیشتری در زمان انتخاب و خرید مبل پرداخته‌ایم. 

جنس چوب مبل اسپرت
جنس چوب مبل اسپرت

دکوراسیون مناسب برای مبل اسپرت

اما مبل اسپرت برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ این نوع مبل برای کسانی که قصد دارند یک دکوراسیون راحت و مینیمال در خانه داشته باشند، بهترین گزینه است. البته مبل اسپرت برای خانواده‌های پرجمعیت که قصد دارند مبلی مقاوم و راحت داشته باشند، هم توصیه می‌شود.

ممکن است خانه شما بزرگ‌ باشد و تصمیم بگیرید برای یک تکه از خانه مبل سلطنتی و برای بخش دیگر، مبل راحتی را انتخاب کنید. اما درهرحال هنگام خرید مبل اسپرت، سعی کنید رنگ کوسن را متفاوت از رنگ بدنه مبل انتخاب کنید. این کار باعث ایجاد یک کنتراست ملایم در دکوراسیون شما شده و جلوه بیشتری به آن می‌دهد.

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا از مبل اسپرت، سعی کنید یک نقطه کانونی برای آن انتخاب کنید و بقیه اجزای مورد نظر برای دکور خانه را بر اساس آن تنظیم کنید. این نکته را هم درنظر داشته باشید که قرار نیست کل فضای استراحت خانه را با مبل بپوشانید. به همین خاطر بسته به فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید از ست مبل‌های ۲ تا ۶ نفره استفاده کنید که قیمت آن هم بسته به تعداد تکه‌های آن، متفاوت خواهد بود.

این راهنمای کاربردی را از دست ندهید؛ کوسن‌ها، بالشتک‌هایی که به خانه ما زندگی می‌بخشند

مدل مبل اسپرت مدرن

در نهایت هم به این نکته در مورد دکوراسیون مبل اسپرت دقت کنید که بهتر است مبلتان را به دیوار نچسبانید و یک فضای خالی میان دیوار و مبل قرار دهید. این کار به ایجاد یک ترکیب زیبا در دکوراسیون خانه کمک بسیاری می‌کند. 

در ترکیب مبل اسپرت، معمولاً یک مبل دو یا سه‌نفره هم وجود دارد که به اصطلاح به آن کاناپه می‌گویند. بهتر است این تکه از مبل را در قسمتی قرار دهید که پشت آن دیوار باشد تا بتوانید تابلو یا قاب عکس‌هایی هماهنگ با آن، روی دیوار بزنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.