با میدان هفت تیر تهران و امکانات و شرایط محلی آن آشنا شوید

0

میدان و محله هفت تیر تهران، در شمال‌شرقی منطقه ۷ تهران واقع شده است. این منطقه به لحاظ تاریخی اهمیت و ارزش بالایی دارد. شهدای هفتم تیر در سال ۱۳۶۰ در این منطقه بر اثر یکی عملیات تروریستی به شهادت رسیدند. همچنین در میدان هفت تیر، فروشگاه‌های مانتو فروشی بسیاری دیده می‌شود و به عبارتی این منطقه بورس تولیدی مانتو محسوب می‌شود. دسترسی این منطقه بسیار بالا بوده و خبری از ترافیک‌های طولانی مدت و طاقت‌فرسا در آن نیست. دلیل این امر وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، تاکسی و اتوبوس است. به لحاظ امکاناتی این منطقه بسیار مورد توجه بوده و تمامی نیازهای شهروندان این منطقه به خوبی رفع می‌شود. از این رو هفت تیر تهران برای سکونت و کسب‌و‌کار جزو منطقه‌های پرطرفدار محسوب می‌شود.

محله هفت تیر تهران کجاست؟

نام میدان هفت تیر را حتما بسیار شنیده‌اید. محله هفت تیر در منطقهٔ ۷ تهران واقع شده است و از جنوب به خیابان‌های مفتح و کریمخان زند و از شمال به خیابان‌های بهارشیراز و بزرگراه مدرس منتهی می‌شود. به‌خاطر مرکزیت امکاناتی و دسترسی مناسب، محله مذکور مورد استقبال بسیاری از کسب‌و‌کارها و مردم قرار می‌گیرد. نکته مهم اینکه در بسیاری از تقسیم‌بندی‌های نقشه‌ای، این محله به‌عنوان یک محله مستقل شناخته نمی‌شود و بیشتر، زیرمحله‌ای از محله سنایی است.

آگهی های فروش املاک مسکونی محله سنایی (اطراف هفت تیر) در دیوار

عکس محله هفت تیر تهران

نقشه هفت تیر

همان‌طور که گفته شد، محله هفتم تیر که به‌طور کلی در حوالی میدان شکل گرفته است، در منطقه ۷ تهران قرار دارد. این محله را می‌توان از لحاظ جغرافیایی در شمال‌شرق تهران دانست. با ورود به این لینک می‌توانید میدان هفت تیر و محله‌های اطراف آن را در مسیریاب بلد مشاهده کنید. همچنین در تصویر زیر هم، نقشه تعاملی دیده می‌شود.

تاریخچهٔ محلهٔ هفت تیر

هفت تیر تهران یکی از مشهورترین و پرحادثه‌ترین محله‌ها است. در گذشته این خیابان به نام بیست و پنج شهریور شناخته می‌شد. پس از واقعهٔ بمب‌گذاری در سال ۱۳۶۰ که اعضای حزب جمهوری اسلامی به همراه سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور طی آن شهید شدند، این میدان به‌نام هفت تیر شناخته شد.

امکانات محله

هفت تیر تهران به دلیل مرکزیت و دسترسی بالا، امکانات رفاهی و اداری مناسبی هم دارد. یکی از بزرگترین توجهاتی که پس از شنیدن نام هفت تیر تهران به این منطقه می‌شود، وجود صنف پوشاک است. در اطراف این میدان و خیابان‌های متصل به آن، مانتو فروشی‌های بسیاری دیده می‌شود. تولیدی مانتوها با قدمت چندین ساله در این خیابان فعالیت می‌کنند. مغازه‌های مانتو فروشی در کنار هم قرار دارند و در تمام فصول بسیار پربازدید هستند.

یکی از مرکز خریدهای این منطقه، یاس نام دارد. این مرکز خرید ۱۰۰ متر با میدان هفت تیر فاصله دارد و بسیاری از نیازها و ملزومات ساکنان را برطرف می‌کند. مجموعه‌ٔ کاملی از اقلام ضروری را در مرکز خرید یاس می‌توان یافت.

اگر به سمت میدان هفتم تیر تهران حرکت کنید، در ضلع شمال شرقی مسجدی متفاوت مشاهده می‌کنید. مسجد الجواد یکی از معروف‌ترین مراکز مذهبی در تهران به شمار می‌آید. دلیل تمایز این مسجد نسبت به سایر مساجد، ظاهر مدرن آن است. همچنین این مسجد کتابخانهٔ مجهزی دارد. در عین حال مسجد الجواد بیشتر به عنوان به یک مرکز فرهنگی شناخته می‌شود.

مسجد الجواد هفت تیر تهران

سینما پایتخت هم در این منطقه به لحاظ تجهیزات بسیار کامل و حرفه‌ای‌اش، مورد توجه مردم و اهل محل است. برای مراجعه به سینما پایتخت باید از هفت تیر تهران به سمت خیابان مفتح شمالی حرکت کرد. علاوه بر این‌ها، مراکز درمانی بسیاری در گوشه و کنار میدان هفت تیر وجود دارد. بیمارستان‌هایی چون جم از سمت بزرگراه مدرس، امام سجاد و ایرانشهر از سمت خیابان کریمخان زند و داروخانهٔ ۱۳ آبان در نزدیکی میدان، از آن جمله‌اند.

پارک‌ها و فضای سبز بسیاری در محله هفت تیر تهران وجود ندارد. البته یکی از معروفت‌ترین پارک‌های این منطقه، ایرانشهر است که خانهٔ هنرمندان در آن قرار دارد. همچنین موازی پارک ایرانشهر، پارک بهار در خیابان مفتح جنوبی است که محلی مناسب برای طبیعت دوستان به شمار می‌آید.

 

حمل‌ونقل عمومی و مترو هفت تیر تهران

میدان شهدای هفتم تیر به لحاظ دسترسی بسیار مورد توجه است. این منطقه مترو و ایستگاه‌های اتوبوس مناسبی دارد. ایستگاه هفت تیر در خط قرمز (شماره ۱)، این منطقه را به شمال و جنوب شهر وصل می‌کند. ایستگاه‌های اتوبوس‌رانی هفت تیر تهران برای نقاط مرکزی مانند آزادی، شهرک غرب، صادقیه، راه‌آهن و پایانه شهید محلاتی هم وسیله نقلیه دارند. همچنین تاکسی‌ها و ماشین‌های شخصی از میدان هفت تیر برای رفت‌وآمد به خیابان ولیعصر،‌ سیدخندان و انقلاب در این مسیر فعالیت می‌کنند.

عکس هفت تیر تهران

عکس محله هفت تیر تهران

محله‌ای که در مرکز امکانات و قابلیت‌های مفید شهرنشینی قرار دارد، قطعا با استقبال خوبی از طرف شهروندان روبه‌رو می‌شود. همان‌طور که گفته شد، امکانات حمل‌ونقل عمومی این میدان در تهران مثال‌زدنی است. به‌علاوه، انواع ساختمان‌های تجاری و اداری در کنار بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی در حوالی هفت تیر تهران دیده می‌شوند. در ادامه، عکس‌هایی از این محله و امکانات و شرایط شهرنشینی آن مشاهده می‌کنید.

خیابان‌های مهم هفت تیر تهران

دسترسی بالای محله هفتم تیر تهران سبب شده است که بسیاری از خیابان‌های اطراف در این منطقه اهمیت داشته باشند. از خیابان‌های مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهار شمالی،
  • طالقانی
  • کریمخان‌زند
  • ولیعصر

به دلیل وجود بزرگراه مدرس در این منطقه، ترافیک بالایی دیده نمی‌شود و ترافیک به‌گونه‌ای هدایت شده است. البته وجود سیستم حمل‌ونقل عمومی مانند مترو،‌ تاکسی و اتوبوس‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در روان بودن ترافیک داشته باشد.

مسیر دوچرخه هفت تیر تهرانقیمت خانه و آگهی های هفت تیر تهران

همان‌طور که گفته شد، این محله در اکثر دسته‌بندی‌ها به‌عنوان یک زیرمحله از محله سنایی شناخته می‌شود. درنتیجه برای مشاهده آگهی‌های املاک آن باید در دیوار، محله سنایی را انتخاب کنید. با نگاهی به این آگهی‌ها متوجه قیمت میانگینی از ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع (اردیبهشت ۱۴۰۰) می‌شویم که برای املاک مسکونی مطرح می‌شود. ازلحاظ دسته‌بندی هم می‌توان ادعا کرد که اکثر آگهی‌های املاک محله، در دسته تجاری و آپارتمان هستند. البته فروش زمین هم هنوز در محله سنایی رونق دارد. برای مشاهده همه آگهی‌های این محله، از لینک زیر استفاده کنید:



آگهی های املاک محله سنایی (اطراف هفت تیر) در دیوار



 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.