قیمت ویلا در آگهی‌های شهریور دیوار مازندران و گیلان چقدر رشد داشت؟

گزارش دیوار از تغییرات قیمت آگهی‌های فروش ویلا در شهریور ۱۴۰۰

2

در سال‌های اخیر به دلیل طبیعت بکر و منحصربه‌فرد استان‌های شمالی کشور، برخورداری از زیبایی‌های دریا و جنگل و همچنین امکانات تفریحی مطلوب در تمامی فصول، بسیاری از شهروندان از اقصی‌نقاط کشور به استان‌های گیلان و مازندران سفر می‌کنند. به همین دلیل به‌وضوح مشاهده می‌شود که تقاضا برای خرید ویلا در این استان‌ها به اوج خود رسیده است. بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری در این استان‌ها محلی مناسبی را برای سکونت خود و خانواده داشته باشند و اوقات خوش و به‌یادماندنی را به ثبت برسانند. قیمت ویلا در مازندران و گیلان همیشه جزو جذاب‌ترین اطلاعات بازار املاک بوده است. در این گزارش، بررسی و مقایسه‌ای روی قیمت ویلا در آگهی‌های ثبت‌شده در دیوار مازندران و گیلان داریم.

مسائلی همچون کاهش کیفیت زندگی در کلان‌شهرها که ناشی از افزایش آلودگی هوا، ترافیک‌های سرسام‌آور و کم‌آبی است نیز ساکنان بسیاری از شهرها و استان‌های مرکزی و جنوبی ایران را به سمت خرید زمین و ویلا در خطه‌های سرسبز شمالی ترغیب کرده است. باتوجه‌به نیاز متقاضیان، در این گزارش قیمت ویلا در استان‌های گیلان و مازندران را با در نظر گرفتن قیمت درج شده در آگهی‌های دیوار، در دو ماه مرداد و شهریور مقایسه کرده‌ایم. همچنین قیمت‌های درج‌شده، با قیمت‌های آگهی فروش ویلا در مدت مشابه سال گذشته هم مقایسه شده‌اند.

در نگاهی اجمالی به متوسط قیمت فروش ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار استان‌های گیلان و مازندران در شهریورماه سال جاری، می‌توان به این مسئله پی برد که استان مازندران به لحاظ متوسط قیمت یک مترمربع ویلا، آگهی‌هایی گران‌قیمت‌تر از استان گیلان داشته است. البته فراموش نکنید که داده‌های این گزارش، مربوط به شهرها و استان‌هایی هستند که در ماه شهریور، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت داشته‌اند. درواقع شاید شهری با آگهی گران‌تر یا ارزان‌تر هم در هر استان باشد که به‌خاطر تعداد پایین آگهی، در این گزارش نمی‌بینیم.

توجه: قیمت‌های این گزارش، قیمت‌های درج‌شده در آگهی‌های فروش ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار مازندران و گیلان است. تنها نام شهرهایی در گزارش دیده می‌شود که در شهریور ۱۴۰۰، تعداد قابل‌توجهی آگهی در دیوار داشته‌اند.

قیمت ویلا در دیوار

تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار مازندران (شهریور ۱۴۰۰)

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در دیوار در شهریورماه سال جاری بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت را استان مازندران و شهر رامسر به میزان ۱۸ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان داشته است. این قیمت‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته که معادل ۶ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان بوده رشدی قابل‌توجه داشت. در مجموع، قیمت فروش ویلا در آگهی‌های دیوار در این شهر در شهریورماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشدی ۱۸۸/۳ درصدی را تجربه کرد.

متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله در مردادماه سال ۱۴۰۰ در استان مازندران و شهر رامسر معادل ۱۷ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان در اپلیکیشن دیوار آگهی شد. درنتیجه، قیمت‌ها درشهریورماه سال جاری ۴/۴ درصد رشد را شاهد بوده است.

 در همین استان بر حسب آگهی‌های ثبت شده در دیوار، کمترین متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت مربوط به شهر نور به میزان ۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان بوده است. قیمت‌های درج‌شده در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته (متوسط قیمت متری ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان، رشد ۵۸/۰ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله بر حسب آگهی‌های ثبت شده در دیوار در مهرماه سال جاری متری ۶ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان بوده که در ماه شهریور، ۱۲/۹ درصد کاهش قیمت داشته است.

متوسط قیمت آگهی یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله در سایر شهرهای استان مازندران در شهریورماه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با شهریورماه سال ۹۹ رشدی بین ۳۴/۸ تا ۱۸۸/۳ درصدی داشته است. قیمت آگهی‌ها در در مقایسه با مردادماه در برخی از شهرها مانند آمل، بابلسر، نور، چالوس و فریدون‌کنار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

جدیدترین آگهی‌های فروش ویلا مازندران را اینجا ببینید

مقایسه متوسط قیمت یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار مازندران

شهرشهریور ۱۳۹۹ (تومان)مرداد ۱۴۰۰ (تومان)شهریور ۱۴۰۰ (تومان)درصد تغییر قیمت شهریور ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۴۰۰درصد تغییر قیمت شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹
ساری۴,۶۴۱,۰۰۰۸,۷۰۲,۰۰۰۹,۱۷۶,۰۰۰۵.۴۹۷.۷
آمل۳,۱۵۹,۰۰۰۶,۸۹۸,۰۰۰۶,۷۰۷,۰۰۰-۲.۸۱۱۲.۳
بابل۵,۸۵۶,۰۰۰۷,۷۰۵,۰۰۰۷,۸۹۲,۰۰۰۲.۴۳۴.۸
قائم‌شهر۴,۸۹۳,۰۰۰۷,۷۸۸,۰۰۰۸,۷۴۳,۰۰۰۱۲.۳۷۸.۷
نوشهر۷,۰۳۲,۰۰۰۱۲,۸۹۹,۰۰۰۱۴,۲۳۳,۰۰۰۱۰.۳۱۰۲.۴
بابلسر۴,۱۷۱,۰۰۰۹,۶۱۸,۰۰۰۹,۲۷۹,۰۰۰-۳.۵۱۲۲.۵
نور۳,۴۱۲,۰۰۰۶,۱۸۹,۰۰۰۵,۳۹۲,۰۰۰-۱۲.۹۵۸.۰
رامسر۶,۳۵۴,۰۰۰۱۷,۵۴۱,۰۰۰۱۸,۳۱۷,۰۰۰۴.۴۱۸۸.۳
تنکابن۶,۸۷۴,۰۰۰۱۱,۴۷۴,۰۰۰۱۱,۴۹۲,۰۰۰۰.۲۶۷.۲
چالوس۵,۸۲۶,۰۰۰۱۵,۵۰۵,۰۰۰۱۴,۹۴۳,۰۰۰-۳.۶۱۵۶.۵
فریدون‌کنار۶,۴۵۹,۰۰۰۹,۳۰۴,۰۰۰۸,۹۵۹,۰۰۰-۳.۷۳۸.۷
محمودآباد۳,۶۳۳,۰۰۰۸,۰۰۲,۰۰۰۸,۰۲۲,۰۰۰۰.۲۱۲۰.۸

دیوار املاک

تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار گیلان (شهریور ۱۴۰۰)

باتوجه‌ به داده‌های قیمتی ثبت شده در آگهی‌های دیوار دسته فروش ویلا در شهریورماه سال ۱۴۰۰، ویلاهای ۲ تا ۵ ساله در استان گیلان به‌مراتب ارزان‌تر از شهرهای استان مازندران بوده‌اند. البته یادآور می‌شود که عبارت‌های گران‌ترین و ارزان‌ترین در این گزارش، تنها از بین شهرهایی انتخاب شده‌اند که در دوره مذکور، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش ویلا داشته‌اند.

 بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله بر حسب آگهی‌های اپلیکیشن دیوار در شهریورماه ۱۴۰۰ در استان گیلان مربوط به بندر انزلی به میزان متری ۱۱ میلیون و یک هزار تومان بوده است. این میزان در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته که ۵ میلیون و ۹۴ هزار تومان بوده، ۱۱۶/۰ درصد افزایش را داشته است. در مردادماه سال ۱۴۰۰ نیز متوسط قیمت آگهی یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله در شهر بندر انزلی ۹ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با شهریورماه امسال، رشد ۱۳/۷ درصدی ماه شهریور را نشان می‌دهد.

کمترین متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله در شهریورماه سال جاری در دیوار صومعه‌سرا و به میزان ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان ثبت شد. این میزان در مقایسه با شهریورماه سال گذشته (متری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده) رشدی ۵۵/۱ درصدی داشته است.

اگر بر حسب آگهی‌های دیوار، متوسط قیمت یک مترمربع ویلای شبه نوساز را در شهر صومعه‌سرا در مردادماه سال ۱۴۰۰ بررسی کنیم به رقم متری ۳ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان می‌رسیم. این رقم در در شهریورماه حدود ۱/۷ درصد کاهش داشته است.

در سایر شهرهای استان گیلان قیمت آگهی فروش ویلا در شهریورماه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته معادل ۳۸/۲ درصد تا ۱۱۶/۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مقایسه با مردادماه سال ۱۴۰۰ در شهرهایی چون سیاهکل، رشت، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رودسر و صومعه‌سرا کاهش قیمت به چشم می‌خورد.

جدیدترین آگهی‌های فروش ویلا گیلان را اینجا ببینید

مقایسه متوسط قیمت یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار گیلان

شهرشهریور ۱۳۹۹ (تومان)مرداد ۱۴۰۰ (تومان)شهریور ۱۴۰۰ (تومان)درصد تغییر قیمت شهریور ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۴۰۰درصد تغییر قیمت شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹
فومن۳,۲۶۷,۰۰۰۴,۸۰۶,۰۰۰۴,۹۴۴,۰۰۰۲.۹۵۱.۳
سیاهکل۳,۴۳۸,۰۰۰۶,۰۳۵,۰۰۰۴,۸۹۹,۰۰۰-۱۸.۸۴۲.۵
رشت۳,۸۹۲,۰۰۰۶,۳۹۷,۰۰۰۶,۱۲۶,۰۰۰-۴.۲۵۷.۴
بندر انزلی۵,۰۹۴,۰۰۰۹,۶۷۲,۰۰۰۱۱,۰۰۱,۰۰۰۱۳.۷۱۱۶.۰
آستارا۳,۰۱۲,۰۰۰۶,۳۲۴,۰۰۰۵,۳۳۷,۰۰۰-۱۵.۶۷۷.۲
آستانه اشرفیه۳,۵۲۶,۰۰۰۵,۸۵۸,۰۰۰۵,۰۶۶,۰۰۰-۱۳.۵۴۳.۷
رودسر۵,۴۹۹,۰۰۰۷,۹۰۶,۰۰۰۷,۶۰۱,۰۰۰-۳.۹۳۸.۲
صومعه‌سرا۲,۲۰۰,۰۰۰۳,۴۷۳,۰۰۰۳,۴۱۳,۰۰۰-۱.۷۵۵.۱
 

مقایسه قیمت ویلا در مازندران و گیلان در آگهی‌های دیوار

در یک نگاه کلی به بازار فروش ویلاهای شبه نوساز در استان‌های گیلان و مازندران طی شهریور و مردادماه سال ۱۴۰۰ می‌توان به این مسئله پی برد که بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع ویلا در شهرهای این دور استان به ترتیب مربوط به شهرهای رامسر، چالوس، نوشهر و بندر انزلی بوده است. ازطرفی بیشترین افت قیمت‌ها را هم می‌توان در استان گیلان مشاهده کرد.

2 نظرات
  1. امیر می‌گوید

    با سلام
    قیمت هر متر مربع که در آگهی بالا درج شده ، از آگهی دیوار مازندران و گیلان اخذ شده . با توجه به اینکه آگهی های مندرج در گیلان و مازندران یک سوم مبلغ را به عنوان مبلغ کل مندرج میکنند، لذا مبالغ بالا یک سوم مبلغ کل می باشد .

    1. بهزاد می‌گوید

      امیر آقا، مطلبی که شما فرمودید اغلب در مورد ویلاهای شهرکی هستش که بیشتر در مازندران هستند که معمولا قیمت داخل آگهی پنجاه درصد یا یک سوم هستش و الباقی اقساط ، ولی در گیلان اکثر آگهی ها شخصی هستند و قیمت کل رو در آگهی درج کردند، بنده خیلی وقته آگهی های خانه و ویلا رو در شمال کشور رصد میکنم، آگهی فراوان خریدار اندک.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.