گزارش تغییر قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار شهرهای شمالی (مهر ۱۴۰۰)

0

داده‌های به دست آمده از آگهی‌های دیوار در مهرماه و مقایسه آن‌ها با داده‌های ماه پیش از آن و سال گذشته، اطلاعات جالبی در اختیار ما قرار می‌دهند. تغییرات قیمت آگهی‌های مربوط به مسکن در دیوار را در گزارش‌های مختلفی بررسی کرده‌ایم و در این گزارش به بررسی تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های مربوط به مازندران و گیلان می‌پردازیم.

با افزایش نرخ مهاجرت به سمت شمال کشور، سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت و ساز نیز به سمت شهرهای شمالی رفته‌ است. بر خلاف بازار مسکن در تهران و سایر کلان‌شهرها، بازار مسکن در استان‌های گیلان و مازندران از رونق خوبی برخوردار بوده و رشد قیمت ویلاها در سال اخیر از تورم مسکن در تهران پیشی گرفته است. هم اکنون نیز با پایان فصل تابستان انتظار می‌رفت قیمت‌ها کاهش پیدا کنند اما جز بندر انزلی، آگهی‌های شهر دیگری در دیوار افت قیمت چشمگیر نداشتند. حتی برخی شهرها در مهرماه نیز روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند؛ از جمله تنکابن، چالوس، سیاهکل، صومعه‌سرا، رودسر و فومن.

در ادامه اطلاعات به دست آمده از آگهی‌های دیوار هر استان را به تفکیک شهر مشاهده می‌کنید.

توجه: قیمت‌های درج‌شده در گزارش، قیمت‌های درج‌شده در آگهی‌های فروش ویلاهای ۲ تا ۵ سال ساخت هستند. شهرهایی که در این گزارش می‌بینید، شهرهایی هستند که در دوره استخراج داده‌ها، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش ویلا داشته‌اند.

تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار مازندران

در ماه گذشته میانگین قیمت آگهی‌های مربوط به ویلاهای تنکابن افزایش چشم‌گیری داشته‌ است. در مهرماه آگهی‌های فروش ویلا در دیوار تنکابن به طور میانگین با قیمت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بر متر مربع ثبت شد که نسبت به میانگین مشابه در شهریورماه ۱۷.۶ درصد گران‌تر است. افزایش قیمت ویلاهای این شهر نسبت به مهر ۹۹ نیز حدود ۱۰۹ درصد بوده که به نوبه خود رشد بالایی محسوب می‌شود. البته بیشترین رشد سالانه قیمت ویلا، یعنی افزایش قیمت در مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹ در مازندران در آگهی‌های دیوار رامسر دیده می‌شود: ۱۵۳ درصد.

در مجموع آگهی‌های ویلا در شهرهای پرآگهی مازندران در مهرماه ۴.۴ درصد گران‌تر از شهریور ماه و حدود ۸۶ درصد گران‌تر از مهرماه سال گذشته بود. به بیان دقیق‌تر، قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار در شهرهای پرآگهی مازندران در مهر سال جاری به طور میانگین ۱۱ میلیون تومان بر متر مربع بود، در حالی که رقم مشابه در شهریورماه حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مهرماه سال گذشته حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

آگهی‌های فروش ویلا مازندران را اینجا ببینید

جدول تغییر قیمت یک متر مربع ویلا (تومان) در آگهی‌های دیوار مازندران (مهر ۱۴۰۰)

ویلا ۲ تا ۵ سال ساخت

شهرقیمت در مهر ۱۳۹۹قیمت در شهریور ۱۴۰۰قیمت در مهر ۱۴۰۰درصد تغییر قیمت مهر ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۴۰۰درصد تغییر قیمت مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹
ساری۶,۶۴۰,۰۰۰۸,۴۶۰,۰۰۰۸,۹۰۲,۰۰۰۵.۲۳۴.۱
آمل۳,۷۷۷,۰۰۰۶,۶۹۵,۰۰۰۶,۸۵۰,۰۰۰۲.۳۸۱.۴
قائم‌شهر۶,۰۴۹,۰۰۰۸,۷۳۶,۰۰۰۸,۳۴۳,۰۰۰۴.۵-۳۷.۹
نوشهر۶,۷۰۳,۰۰۰۱۴,۱۱۱,۰۰۰۱۳,۸۲۰,۰۰۰۲.۱-۱۰۶.۲
بابلسر۵,۱۶۴,۰۰۰۹,۳۲۳,۰۰۰۱۰,۰۴۰,۰۰۰۷.۷۹۴.۴
نور۳,۷۵۳,۰۰۰۵,۳۶۸,۰۰۰۵,۵۰۹,۰۰۰۲.۶۴۶.۸
رامسر۷,۴۱۰,۰۰۰۱۸,۲۱۴,۰۰۰۱۸,۷۴۸,۰۰۰۲.۹۱۵۳.۰
تنکابن۶,۴۶۵,۰۰۰۱۱,۴۷۹,۰۰۰۱۳,۴۹۴,۰۰۰۱۷.۶۱۰۸.۷
چالوس۸,۱۶۰,۰۰۰۱۴,۹۴۲,۰۰۰۱۷,۰۵۶,۰۰۰۱۴.۱۱۰۹.۰
محمودآباد۴,۱۹۶,۰۰۰۸,۱۰۰,۰۰۰۷,۹۶۸,۰۰۰۱.۶-۸۹.۹

تغییرات قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار گیلان

بر اساس آگهی‌های درج‌شده در دیوار گیلان در مهرماه، ویلاهای سیاهکل بیشترین میزان رشد قیمت را نسبت به شهریور داشته‌اند: حدود ۱۸ درصد. ویلاهای سیاهکل در ماه گذشته ۴۴ درصد گران‌تر از مهر سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند. البته بیشترین افزایش قیمت سالانه به صومعه‌سرا اختصاص داشت. آگهی‌های فروش ویلا در صومعه‌سرا، در مهر سال جاری حدود ۶۴.۵ درصد گران‌تر از مهر سال گذشته بوده‌اند.

به طور میانگین، قیمت ویلاها در شهرهای پرآگهی گیلان در آگهی‌های دیوار در مهرماه ۴.۹ درصد گران‌تر از شهریورماه و ۴۱.۴ درصد گران‌تر از مهر ۹۹ بوده است. به عبارت دیگر، هر متر مربع از ویلاهای گیلان در ماه گذشته به قیمت میانگین حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در دیوار آگهی شده بودند؛ در حالی که عدد مشابه در شهریور امسال حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و در مهر سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

همه آگهی‌های فروش ویلا گیلان را اینجا ببینید

جدول تغییر قیمت یک متر مربع ویلا (تومان) در آگهی‌های دیوار گیلان (مهر ۱۴۰۰)

ویلا ۲ تا ۵ سال ساخت

شهرقیمت در مهر ۱۳۹۹قیمت در شهریور ۱۴۰۰قیمت در مهر ۱۴۰۰درصد تغییر قیمت مهر ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۴۰۰درصد تغییر قیمت مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹
فومن۴,۰۶۹,۰۰۰۴,۸۸۷,۰۰۰۵,۴۶۱,۰۰۰۱۱.۷۳۴.۲
سیاهکل۳,۹۹۷,۰۰۰۴,۸۹۹,۰۰۰۵,۷۸۸,۰۰۰۱۸.۱۴۴.۸
رشت۳,۸۴۷,۰۰۰۶,۱۰۸,۰۰۰۶,۱۵۸,۰۰۰۰.۸۶۰.۱
بندر انزلی۶,۶۶۴,۰۰۰۱۱,۱۸۰,۰۰۰۹,۰۶۷,۰۰۰۱۸.۹-۳۶.۱
لاهیجان۵,۲۰۷,۰۰۰۵,۵۹۰,۰۰۰۵,۷۹۲,۰۰۰۳.۶۱۱.۲
آستارا۳,۶۶۹,۰۰۰۵,۲۴۸,۰۰۰۵,۶۶۵,۰۰۰۷.۹۵۴.۴
رودسر۶,۴۴۴,۰۰۰۷,۶۰۱,۰۰۰۸,۶۴۲,۰۰۰۱۳.۷۳۴.۱
صومعه‌سرا۲,۳۹۷,۰۰۰۳,۴۱۲,۰۰۰۳,۹۴۲,۰۰۰۱۵.۵۶۴.۵
لنگرود۵,۸۹۲,۰۰۰۸,۵۹۳,۰۰۰۷,۸۴۲,۰۰۰۸.۷-۳۳.۱

 جمع‌بندی

به طور کلی قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار مربوط به شهرهای پرآگهی مازندران و گیلان در مهرماه حدود ۴.۶ درصد نسبت به شهریورماه و ۶۵ درصد نسبت به مهر سال گذشته افزایش داشته است. همانطور که مشاهده می‌کنید نه تنها قیمت میانگین برای هر متر مربع بلکه میزان رشد قیمت ویلا نیز در آگهی‌های دیوار مازندران بیشتر از گیلان است. البته در مجموع هر دو استان افزایش قیمت بیشتری نسبت به تهران تجربه کرده‌اند. افزایش مهاجرت، سرمایه‌گذاری و صدور پروانه ساخت از جمله عوامل اصلی این تورم هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.