قیمت فروش آپارتمان در آگهی‌های دیوار تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

0

قیمت‌های فروش آپارتمان درج‌شده در آگهی‌های دیوار تهران، تاحدی وضعیت قیمت آپارتمان را در پایتخت و شهرهای اطراف آن نشان می‌دهد. بررسی قیمت در محله‌ها و مناطق گوناگون شهر، دیدگاه مناسبی نسبت به وضعیت قیمت و بازار ملک در اختیار خریداران و فعالان بازار قرار می‌دهد. مانند همیشه، در گزارش این هفته هم تفاوت قابل‌توجه قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان بین محله‌های گوناگون شهر و شهرهای اطراف پایتخت دیده می‌شود. در ادامه مطلب، قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان در دیوار تهران را مطالعه می‌کنید.

توجه: قیمت‌های درج‌شده در جداول و گزارش، متوسط قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ ساله دیوار تهران از ۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ است. تنها، محله‌هایی در گزارش ذکر شده‌اند که در بازه زمانی مذکور، تعداد قابل‌توجهی آگهی داشته‌اند.

آگهی‌های فروش آپارتمان تهران را اینجا ببینید

قیمت آپارتمان در آگهی‌های غرب تهران دیوار چقدر است؟

با توجه به قیمت‌های ثبت شده در آگهی‌ها، جدولی از متوسط قیمت فروش آپارتمان در برخی از مناطق و محلات غرب تهران به دست آمده است. در میان ارزان‌ترین محله‌های غرب تهران، متوسط قیمت فروش آپارتمان در محله وردآورد ۱۸/۲ میلیون تومان و در محله نواب، ۱۹ میلیون تومان ثبت شده است. این محله‌ها نه‌تنها از مناطق ارزان غرب تهران محسوب می‌شوند، بلکه در کنار محله جی با قیمت ۱۹ میلیون تومان و فلاح با قیمت ۱۶ میلیون تومان، از مناطق ارزان تهران برای خرید خانه هستند.

مقایسه قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان در تهران و کرج، دید خوبی نسبت به هزینه‌های زندگی در نزدیک‌ترین کلان‌شهر به پایتخت می‌دهد. به‌عنوان مثال، متوسط قیمت آپارتمان در محله‌های ارزان غرب تهران با متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله‌های کوی زبنق، شهرک بنفشه و فاز ۴ مهرشهر در کرج برابر است. با توجه به قیمت سایر مناطق در شهر کرج، این محلات در رتبه ۱۸ تا ۲۰ کرج به ترتیب قیمت هستند.

محله‌های ارزان‌قیمت دیگر در غرب، در بازه قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان آگهی شده‌اند. به‌عنوان مثال آگهی فروش هر متر مربع آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت در محله‌های جیحون، هاشمی و سلسبیل در کانال ۲۳ میلیون تومان ثبت شده است. از محله‌های گران‌تر این بازه، استاد معین و تهرانسر هستند که با متوسط قیمت ۲۴ میلیون تومان و محله آذربایجان و دکتر هوشیار ۲۷ میلیون تومان آگهی شده‌اند.

در مقایسه‌ای دیگر بین غرب و شرق تهران، می‌توان چیتگر را با متوسط قیمت۳۰ میلیون تومان نام برد که در مقابل حکیمیه از محله‌های شرق تهران با متوسط قیمت ۳۲ میلیون تومان ثبت شده است. متوسط آگهی فروش آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت در این محله‌ها با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در محلات فاز ۲ و فاز ۱ مهرشهر کرج برابر است. محله‌های مذکور، طبق آگهی‌های دیوار، از گران‌ترین محله‌های کرج برای خرید آپارتمان محسوب می‌شوند.

دریاچه شهدای خلیج فارس با متوسط قیمت ۳۳ میلیون تومان و محلات کوهک و شهرزیبا با قیمت ۳۶ میلیون تومان در کنار طرشت با متوسط قیمت ۳۷ میلیون تومان در آگهی‌های دیوار از محله‌هایی هستند که در کانال ۳۰ میلیون تومان ثبت شده‌اند. از محله‌های دیگر این بازه، شهران شمالی با متوسط قیمت هر متر مربع ۳۸ میلیون تومان و شهران جنوبی با متوسط قیمت ۳۹ میلیون تومان هستند.

 در بازه قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در آگهی‌های دیوار غرب تهران، باغ فیض، ستارخان، جنت‌آباد مرکزی، جنت‌آباد شمالی و کوی فردوس محلاتی هستند که در محدوده ۴۰ تا ۴۱ میلیون تومان ثبت شده‌اند. از محله‌های دیگر، جنت آباد جنوبی و سازمان برنامه با متوسط قیمت ۴۴ میلیون تومان، صادقیه و پونک ۴۶ میلیون تومان و در محله شهرآرا ۴۷ میلیون تومان ثبت شده‌اند. بر اساس آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال دیوار، محلات ذکر شده در کنار محله اباذر با قیمت ۴۹ میلیون تومان از محلاتی هستند که در کانال ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند.

با توجه به آگهی‌های فروش آپارتمان دیوار تهران در ۱۰ روز گذشته، آگهی‌های مرزداران با متوسط قیمت هر متر مربع ۵۴ میلیون تومان در کنار محله‌های یوسف‌آباد و گیشا (کوی نصر) در محدوده ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان ثبت می‌شوند. مرزداران، یوسف آباد و گیشا از محله‌های گران قیمت غرب تهران و در کنار محلاتی همچون سهروردی و هروی از شرق تهران از محلاتی هستند که در محدوده قیمتی مشابه آگهی می‌شوند.

نکته جالب‌توجه اینکه در مقام مقایسه، بر اساس گزارش قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان در کرج، مشخص می‌شود که گران‌ترین محله کرج برای خرید آپارتمان (فاز ۱ مهرشهر با قیمت متوسط هر متر ۳۵ میلیون تومان) با گران‌ترین محله غرب تهران (سعادت‌آباد) حدود ۴۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد. البته فراموش نکنید که شاید در کرج، محله‌هایی با قیمت بیشتر هم آگهی شوند، اما به‌خاطر تعداد پایین آگهی در بازه زمانی گزارش، به‌عنوان محله‌های گران ثبت نشده‌اند.

آگهی‌های فروش آپارتمان سعادت‌آباد را اینجا ببینید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار غرب تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت هر متر مربع
وردآورد۱۸,۲۵۸,۰۰۰
نواب۱۹,۲۶۱,۰۰۰
جیحون۲۲,۹۴۸,۰۰۰
هاشمی۲۳,۶۱۰,۰۰۰
سلسبیل۲۳,۸۸۲,۰۰۰
استاد معین۲۴,۶۷۸,۰۰۰
تهران‌سر۲۴,۹۷۵,۰۰۰
آذربایجان۲۷,۰۲۹,۰۰۰
دکتر هوشیار۲۷,۷۴۱,۰۰۰
چیتگر۳۰,۶۰۵,۰۰۰
دریاچه شهدای خلیج فارس۳۳,۵۴۵,۰۰۰
کوهک۳۵,۸۷۷,۰۰۰
شهر زیبا۳۶,۳۰۰,۰۰۰
طرشت۳۷,۰۴۷,۰۰۰
شهران شمالی۳۸,۶۷۴,۰۰۰
شهران جنوبی۳۹,۳۳۱,۰۰۰
باغ فیض۴۰,۱۶۷,۰۰۰
ستارخان۴۰,۲۷۰,۰۰۰
جنت‌آباد مرکزی۴۱,۲۳۴,۰۰۰
جنت‌آباد شمالی۴۱,۳۳۵,۰۰۰
کوی فردوس۴۱,۴۸۶,۰۰۰
جنت‌آباد جنوبی۴۴,۲۸۹,۰۰۰
سازمان برنامه۴۴,۴۲۴,۰۰۰
صادقیه۴۶,۴۹۵,۰۰۰
پونک۴۶,۹۵۶,۰۰۰
شهرآرا۴۷,۲۵۴,۰۰۰
اباذر۴۹,۶۷۸,۰۰۰
مرزداران۵۴,۲۴۴,۰۰۰
یوسف‌آباد۵۹,۹۳۰,۰۰۰
گیشا (کوی نصر)۶۰,۰۸۰,۰۰۰
شهرک غرب۷۵,۷۱۹,۰۰۰
سعادت‌آباد۸۰,۴۳۵,۰۰۰

اختلاف قیمت چشمگیر بین قیمت آگهی‌های جنوب و شمال شهر تهران

اخنلاف قیمت بین آگهی‌های فروش آپارتمان در شمال و جنوب تهران همیشه قابل‌توجه بوده است. این اختلاف قیمت در برخی محله‌ها به چند برابر هم می‌رسد که در کلان‌شهرهای دیگر، بسیار کمتر دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، با توجه قیمت‌های موجود در جدول زیر، فلاح، جی، بریانک و افسریه با متوسط قیمت ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان از مناطق ارزان تهران برای خرید خانه محسوب می‌شوند. درمقابل می‌بینید که محله‌هایی همچون ولنجک، زعفرانیه و الهیه، در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند.

از محله‌های دیگر ارزان در جنوب پایتخت که در ۱۰ روز گذشته تعداد قابل‌توجهی آگهی داشته‌اند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آهنگ: ۲۵ میلیون تومان
  • پیروزی: ۲۶ میلیون تومان
  • حکیمیه: ۳۲ میلیون تومان

نکته جالب‌توجه اینکه محله‌های شمالی نزدیک به این بازه قیمتی هم در گزارش دیوار دیده می‌شوند. به‌عنوان مثال، اوقاف و تهرانپارس غربی و شرقی هم قیمتی نزدیک به این محله‌های جنوبی دارند.

فهرست گران‌ترین محله‌های تهران در آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت، با کمترین تغییر نسبت به روزهای گذشته، باز هم میزبان محله‌هایی از شمال شهر است. به‌عنوان مثال، آجودانیه با متوسط قیمت ۸۷ میلیون تومان و دروس با قیمت ۸۶ میلیون در کانال ۸۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند. نیاوران با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان ۹۲ میلیون تومان و فرمانیه با متوسط قیمت ۹۵ میلیون تومان در آگهی‌های دیوار از محله‌های گران قیمت تهران در بازه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هستند. گران‌ترین محله‌ها هم که طبق جدول، ولنچک، الهیه و زعفرانیه بوده‌اند.

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار شمال و جنوب تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت هر مترمربع
فلاح۱۶,۵۱۷,۰۰۰
جی۱۹,۶۳۱,۰۰۰
بریانک۲۰,۰۶۰,۰۰۰
افسریه۲۱,۴۶۴,۰۰۰
آهنگ۲۵,۱۳۳,۰۰۰
پیروزی۲۶,۱۴۰,۰۰۰
اوقاف۲۷,۰۶۸,۰۰۰
تهرانپارس شرقی۲۸,۸۷۳,۰۰۰
حکیمیه۳۲,۲۸۹,۰۰۰
نیرو هوایی۳۷,۳۲۸,۰۰۰
نارمک۳۸,۱۴۲,۰۰۰
تهرانپارس غربی۳۸,۵۵۴,۰۰۰
شمس‌آباد۴۲,۰۱۶,۰۰۰
هروی۶۰,۷۶۵,۰۰۰
ازگل۶۵,۲۲۸,۰۰۰
اختیاریه۶۷,۸۸۵,۰۰۰
میرداماد۶۹,۸۴۵,۰۰۰
پاسداران۷۳,۱۹۷,۰۰۰
قیطریه۷۵,۷۱۵,۰۰۰
جردن۷۶,۲۱۲,۰۰۰
اقدسیه۷۶,۲۷۸,۰۰۰
دروس۸۶,۷۸۱,۰۰۰
آجودانیه۸۷,۸۹۶,۰۰۰
نیاوران۹۲,۷۶۴,۰۰۰
فرمانیه۹۵,۹۰۷,۰۰۰
ولنجک۱۰۱,۲۵۷,۰۰۰
الهیه۱۰۵,۶۷۸,۰۰۰
زعفرانیه۱۱۸,۰۰۹,۰۰۰
 

خرید آپارتمان در دیوار شهرهای اطراف تهران چقدر بودجه نیاز دارد؟

با توجه به آگهی‌های ثبت شده در دیوار در ۱۰ روز گذشته، متوسط قیمت آگهی فروش آپارتمان در شهرهای اطراف تهران از متوسط ۶ میلیون تومان در شهر جدید پرند تا متوسط قیمت ۱۲ میلیون تومان در شهر قدس ثبت شده است.

متوسط قیمت آگهی فروش آپارتمان در شهر پاکدشت و رباط کریم در کانال ۷ میلیون تومان، قرچک ۸ میلیون تومان، بومهن ۹/۹ میلیون تومان و ورامین ۱۰/۹ میلیون تومان ثبت شده است. متوسط قیمت در این محله‌ها با متوسط قیمت فروش آپارتمان در محله‌های همچون هشتگرد، مشکین دشت و منظریه کرج برابر است.

از بین شهرهای اطراف تهران، شهرهای شهریار، رودهن و پردیس در کانال ۱۱ میلیون تومان آگهی می‌شود. در کلان‌شهر کرج به‌عنوان نزدیک‌ترین کلان‌شهر به تهران، متوسط قیمت آگهی هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در محلات فردیس، گلشهر و شهر جدید اندیشه در بازه قیمتی ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان  ثبت می‌شوند که تقریبا با شهرهای گران در اطراف تهران قیمتی برابر دارند.

آگهی‌های فروش آپارتمان شهر قدس را اینجا ببینید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار شهرهای اطراف تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام شهرمتوسط قیمت هر مترمربع
پرند۶,۱۱۹,۰۰۰
پاکدشت۷,۲۳۲,۰۰۰
رباط کریم۷,۸۷۲,۰۰۰
قرچک۸,۳۲۱,۰۰۰
بومهن۹,۹۶۲,۰۰۰
ورامین۱۰,۹۸۰,۰۰۰
شهریار۱۱,۵۶۴,۰۰۰
رودهن۱۱,۶۴۸,۰۰۰
پردیس۱۱,۸۶۳,۰۰۰
شهر قدس۱۲,۱۹۴,۰۰۰

نکته قابل توجه آن است که حتی گران‌ترین شهر اطراف تهران برای خرید آپارتمان از آگهی‌های دیوار، از یکی از ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید خانه یعنی فلاح (با متوسط قیمت ۱۶/۵ میلیون تومان) حدود ۴ میلیون تومان ارزان‌تر است. همچنین اختلاف قیمت در بین مناطق غربی تهران بسیار مشهود به نظر می‌رسد. مثلا محله‌ای همچون جیحون در ۱۰ روز گذشته با متوسط قیمت ۲۲ میلیون تومان آگهی شده است. درمقلب، هر متر خانه در محله مرزداران ۵۴ میلیون تومان آگهی می‌شود.

مجددا یادآوری می‌کنیم که گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌های در این گزارش، از بین محله‌هایی انتخاب شده‌اند که در ۱۰ روز گذشته، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.