قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار مازندران و گیلان (میانه آبان ۱۴۰۰)

0

زندگی شلوغ شهری، خشکسالی و گرمای برخی از مناطق کشور و در نهایت شیوع گسترده کرونا از حدود ۲ سال قبل و اجبار بسیاری از مردم به خانه‌نشینی منجر شده تا افراد بسیاری به فکر خرید خانه و ویلا در استان‌های شمالی کشور باشند. در چنین شرایطی اولین و مهم‌ترین سوال افرادی که قصد خرید ویلا در شمال دارند این است که هزینه خرید یک ویلا در استان‌های شمالی مخصوصا گیلان و مازندران چقدر است. به همین علت در ادامه این گزارش به سراغ آگهی‌های فروش ویلا در دیوار می‌رویم و قیمت‌های فروش ویلا را بررسی می‌کنیم.

توجه: قیمت‌های درج‌شده در این گزارش، قیمت آگهی‌های دیوار در ۱۰ روز گذشته در دسته فروش ویلا ۲ تا ۵ سال ساختهستند. شهرهایی که در گزارش می‌بینید، شهرهایی هستند که در دوره استخراج داده‌ها، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش ویلا در دیوار داشته‌اند.

تغییرات قیمت در آگهی‌های دیوار مازندران

طبق آگهی‌های فروش منتشر شده در دیوار مازندران طی ۱۰ روز گذشته، متوسط قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع ویلا در شهرهای پرآگهی این استان به بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این یعنی هزینه خرید یک ویلای ۳۰۰ متری به بیش از ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان رسیده است.

برای خرید ویلا در مازندران اینجا کلیک کنید

جدول قیمت آگهی‌های فروش ویلا شهرهای پرآگهی مازندران (میانه آبان ۱۴۰۰)

یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت

نام شهرقیمت (تومان)
نور۵,۳۷۶,۰۰۰
محمودآباد۷,۵۲۱,۰۰۰
نوشهر۱۴,۱۵۳,۰۰۰
آمل۶,۴۱۶,۰۰۰
بابلسر۹,۰۶۷,۰۰۰
تنکابن۱۲,۴۷۷,۰۰۰
رامسر۱۵,۳۱۰,۰۰۰
چالوس۱۳,۳۰۴,۰۰۰
قائم‌شهر۷,۸۹۰,۰۰۰
ساری۶,۶۰۷,۰۰۰

البته قیمت هر متر مربع ویلا در شهرستان‌های مختلف این استان تفاوت زیادی دارد. به طوری که در غربی‌ترین شهرستان مازندران (رامسر) که گران‌ترین شهرستان این استان هم هست، متوسط قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع ویلا به ۱۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسیده است. این یعنی فروشندگان برای یک ویلای ۳۰۰ متری در این شهرستان متقاضی حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هستند. با این مبلغ در تهران در محلاتی مانند دارآباد (منطقه ۱)، مرزداران (منطقه ۲) و یوسف آباد (منطقه ۶) یک آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت حدودا ۸۰ متری خرید. (بخوانید: قیمت فروش آپارتمان تهران)

طبق آگهی‌های فروش ویلا که طی ۱۰ روز گذشته در دیوار منتشر شده، ارزان‌ترین شهرستان این استان برای خرید ویلا شهرستان نور بوده که متوسط قیمت پیشنهادی فروش ویلا در آن به متر مربعی ۵ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان رسیده است. یعنی یک ویلای ۳۰۰ متری در این شهرستان به حدود ۱.۶ میلیارد تومان نقدینگی احتیاج دارد. با این بودجه در محلاتی مانند جی و بریانک می‌توان یک آپارتمان ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت خریداری کرد. نکته جالب این است که بعد از نور، شهرستان‌های بزرگی مانند آمل و ساری با متوسط قیمت پیشنهادی فروش ۶.۴ و ۶.۶ میلیون تومانی، ارزان‌ترین شهرستان‌های مازندران (در بین شهرهای پرآگهی در دیوار) برای خرید ویلا هستند. به نظر می‌رسد فاصله نسبتا زیاد این شهرستان‌ها از دریا منجر شده تا قیمت ویلا در آن‌ها ارزان‌تر از شهرهای ساحلی باشد.

تغییرات قیمت در آگهی‌های دیوار گیلان

عمده مشتریان ویلاهای استان‌های شمالی کشور، پایتخت‌نشینان هستند. به نظر می‌رسد فاصله بیشتر گیلان از تهران در قیاس با مازندران، منجر شده تا قیمت ویلا در این استان ارزان‌تر از مازندران باشد. به طوری که متوسط قیمت پیشنهادی فروش ویلاهای ۲ تا ۵ سال ساخت در شهرهای پرآگهی این استان طی ۱۰ روز گذشته به ۶ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان رسیده است. یعنی فروشندگان متقاضی مبلغی حدود ۱.۹ میلیارد تومان برای یک ویلای ۳۰۰ متری هستند.

بندر انزلی که بین شهرستان‌های بررسی شده بیشترین خط ساحلی و کمترین فاصله با دریا را دارد، گران‌ترین شهر گیلان برای خرید ویلا است. به طوری که متوسط قیمت پیشنهادی فروش هر متر ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در این شهر به متر مربعی ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسیده است که ۱۱۲ درصد بیشتر از متوسط قیمت پیشنهادی فروش ویلا در دیگر شهرستان‌های پرآگهی گیلان است. این یعنی قیمت فروش یک ویلای ۳۰۰ متری در بندر انزلی به ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان رسیده است که معادل یک آپارتمان ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت در محلاتی مانند کوی فردوس، جنت‌آباد و شمس‌آباد است.

آگهی‌های فروش ویلا گیلان را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی‌های فروش ویلا شهرهای پرآگهی گیلان (میانه آبان ۱۴۰۰)

یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت

نام شهرقیمت (تومان)
رشت۶,۰۰۹,۰۰۰
صومعه‌سرا۳,۲۴۲,۰۰۰
لاهیجان۶,۴۳۰,۰۰۰
بندر انزلی۱۱,۲۸۱,۰۰۰
فومن۵,۶۷۸,۰۰۰
تالش۵,۲۲۹,۰۰۰

در سمت مقابل اما ارزان‌ترین شهرستان گیلان برای خرید ویلا صومعه‌سرا است که متوسط قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در آن به ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسیده است. این یعنی یک ویلای ۳۰۰ متری که ۲ تا ۵ سال از ساخت آن گذشته است به هزینه‌ای حدود ۹۷۲ میلیون تومان احتیاج دارد. به این ترتیب صومعه‌سرا تنها شهر شمالی مورد بررسی قرار گرفته است که هزینه خرید ویلایی با مشخصات بالا در آن، به هزینه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان نیاز دارد. با این مبلغ تنها در شهرستان‌های اطراف تهران مثل رودهن و بومهن می‌توان یک واحد آپارتمان ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت خریداری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.